Avatar billede 1nsane Nybegynder
22. april 2003 - 14:40 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

anlæg hvad skal jeg vælge

hej eksperter

jeg står i den situation at jeg nok her til sommer skal til at lave mere anlæg i min bil.

jeg har fået en 12" BASS kabinet af en med plads til 2 12" hvilket jeg så skal have købt men hvad skal man vælge af BASS enheder til rimelig pris som er OK/gode jeg har kigget lidt på Boxter og jbl. Nogen som kan mig fortælle mig nøjagtigt hvilken bass jeg burde købe.

og af forstærker jeg kigget på DHD 6 kanals forstærker som kan købes på www.autohifi.dk, mener jeg det hedder. så skal jeg også have et par små højtalere til foran hvad skal der vælges der ? jeg har ikke rigtigt kigget på nogen der..... er boxter et ok mærke eller skal man holde sig fra det ? jeg ville bare ikke gerne købe katten i sækken.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
23. april 2003 - 12:20 #1
boxter er et rigtigt godt mærke, der virklig rykker hår ud hvis det sidder i det rigtige system...hvis du vil, kan jeg anbefale dig at købe det nyeste nummer af wmax, hvor der er et katalog fra et stort auto hifi firma, der virklig sælger kram, alt fra indbygget dvd afspiller i bilen, men lcd skærme til de groveste forstærkere, kig lidt på det, så får du nogle gode ideer.-)

WIL/
Avatar billede 1nsane Nybegynder
23. april 2003 - 14:33 #2
det har jeg allerede VMAX, det er derfor jeg spurgte om det er noget ok noget boxter, jeg skal have mere fra dig før jeg acceptere dit svar. hvor man ellers kan købe anælg osv. priser. osv.... havde tænkt på nogle JBL højtalere. 12" BASS fra JBL kan man få til 1000 kr stykket og dem her til hathylden.
PAS DECADE 6x9" 600Watt <----- kopi af JBL decade højtalere deres licens er nemlig lige udløbet ???? flere gode råd mangler jeg.
Avatar billede 1nsane Nybegynder
23. april 2003 - 14:35 #3
og hvis du vil vide det så har jeg også selv skrevet det store autohifi firma i min overskrift som du snakker om www.autohifi.dk det er dem
Avatar billede 1003 Nybegynder
24. april 2003 - 11:04 #4
Hejsa
Jeg har kke noget at sætte på boxter de laver nogle solide højttalere og de er meget svære at rive i stykker :-)

Hvis du skal tl at bygge mere anlæg i din bil, vil jeg foreslå, at du ikke køber en 6 kanals forstærker, men i stedet køber 2 forstærkere een til Bass og een til resten: for og baghøjttalere
Årsagen er, at der er mange forstærkere på området, men der er ikke mange, der kan lave en der spiller virkelig DYB bas og samtidig kan få dine forhøjttalere til at lyde ordentligt og samtidig ikke skal betale mere end bilen koster for dem.( Nu vil der med sikkerhed komme  nogle med kommentarer ang dette, med dem om det. Jeg taler om ordentlig lyd ikke bare at det spiller..)
mht højttalere til resten af bilen kunne jeg foreslå at du går en tur rundt blandt biludstyrsbutikker, der sælger endet end "roadstar" o.l eks. Hifi klubben Elektric city, bildillen,fona o.a. hør lidt på de forskelige højttalere
mht basshøjttalere findes der mange modeller Rockford fossgate, Jbl, magnat.....
Hvis du går efter navnet, kan du ikke gå helt galt i byen :-)

HUSK HUSK...  Dine nye højttaler lyder IKKE så godt som "dem i butikken" før om ca. 14 dage, da de er nye, og skal spilles til..

er du interesseret i at købe brugt ?

Jeg har 2 forstærkere  fra Alpine V serien den ene hedder MRV 1000 den anden kan jeg ikke huske  så har jeg nogle MONO bass forstærkere også fra alpine, 2x 5m. kabel, 15" jbl dobbelspolet basenhed.
men det er kun hvis du gider at købe brugte enheder.
Avatar billede 1003 Nybegynder
24. april 2003 - 11:20 #5
jeg glemte lige !!

Du kan jo gå herind og se dig lidt omkring der sidder ALLE guruer inden for ICE

http://www.bilstereoforum.dk

Avatar billede 1nsane Nybegynder
24. april 2003 - 11:56 #6
jeg har forstærker til hattehylde højtalere og til foran. mangler 2 ny 12" BASS og skal af med den BASS jeg har også mangler jeg ordentlig forstærker til de nye jeg skal have købt (ved ikke hvilke endnu) også mangler jeg sikring og kabler og nogen front højtalere.
Avatar billede 1nsane Nybegynder
24. april 2003 - 11:57 #7
1003 du skal nok få point venter bare lige og ser om du skal have alle
Avatar billede 1nsane Nybegynder
24. april 2003 - 11:58 #8
kunne godt være interesset i noget af dit udstyr kan jeg få flere oplysninger. hvor du bor. nummer osv. ellers skriv til mig på 74176345 på icq
Avatar billede 1nsane Nybegynder
24. april 2003 - 12:01 #9
jeg skal også lige have nogle priser og når du sige JBL dobbelt spolet bass enhed er det så en BASS eller hvad ? for der skal jeg bruge 2 12" jeg har nemlig BASS kasse jeg har fået af en
Avatar billede 1nsane Nybegynder
24. april 2003 - 12:18 #10
jeg havde tænkt på disse i hattehylden i stedet for nogle 3 vejs panasonic højtalere jeg har er det godt eller skidt ? eller skulle jeg bare beholde mine panasonic højtalere ?

PAS DECADE 6x9" 600Watt

PAS decade er en kopi af den model der ses nedenunder den skulle være helt magen til og er lavet på samme fabrik den kan fås til 1200 kr på special tilbud normal pris på JLBS er 2500 kr

JBL's topmodel T595 Decade Limited
Avatar billede 1nsane Nybegynder
24. april 2003 - 13:03 #11
har lige endnu en ting jeg gerne vil vide er der nogen der ved noget om mærket US BLASTER hvilken kvalitets klasse ligger det i ?
Avatar billede 1003 Nybegynder
24. april 2003 - 14:00 #12
Decaden mener jeg var en special udgave, og de laves ikke mere, derfor kan producenten lave en kopi til billige penge hvor kvaliteten er på højde med JBL

Jeg ville ikke vælge at købe produkter af low cost typen, når du vil bruge 1200.- på et par højttalere skal du også ofre mere på forstærkere

jeg vile helt sikkert vælge JBL eller Cervin Vega 12" til dit kabinet de er stramme i bassen og de er ikke dyre..  Husk at du skal sørge for at forstærkeren kan levere varen (effekten) til dine højttalere...
Vervin Vega kan du vist nok få i HIFI Klubben.

Jeg har som nævnt tidligere mine 2 ///Alpine v 12 forstærkere til salg.. grunden er, at jeg har fået ny bil, og kæreste, og så er der ikke tid til "den slags pjat "  ;-)
Men min headunit Dén er kommet i bilen :)

den ene er en MRV 1000 og den anden er vistnok en MRVT 500 og de sparker virkelig til den,  med de 2 har du nok til de næste mange udvidelser..

den bass højttaler jeg omtalte som en jbl´er  var en CervinVega XL15D

du kan skrive til mig på  rosenqwist@hotmail.com
Avatar billede 1nsane Nybegynder
26. april 2003 - 17:49 #13
jeg kan ikke finde der hvor man kan købe Cervin Vega, hvis du kan finde steder hvor jeg kan købe Cervin Vega og JBL BASS og Forstærker du ved vil passe godt til dette system så må du meget gerne finde det til mig 1003 så vil jeg gerne oprette endnu et spørgsmål hvor jeg giver 200 points for det.
Avatar billede 1nsane Nybegynder
01. maj 2003 - 10:06 #14
jeg deler ud
Avatar billede blod_1 Nybegynder
18. juni 2003 - 15:44 #15
Jeg har så noget imod boxter... de er alt for tunge at trække... og de "buldrer" når de skal spille lavt... så jeg køber ikke boxter igen...