Avatar billede tigerdyr2 Nybegynder
22. april 2003 - 14:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lan Router

Jeg Står og skal have fast ip på min bredbånds forbindelse, Dertil skal jeg bruge en Lan router. Hvilken skal jeg vælge, bare TDC's "normale " router eller har i bedre forslag ?

Den må gerne kunne lave en form for "bridge" mode, således jeg stadig kan spille over nettet osv. Dvs Firewall skal kunne "frakobles" så vidt muligt.

For at give jer et godt argument for at hjælpe mig, smider jeg desværre kun 200 (2K var ik muligt :-( ) pts til ligelig fordeling mellem acceptale svar :)

Glæder mig til at høre jeres mening.

Venlig Hilsen
Michael
Avatar billede jensendk Nybegynder
22. april 2003 - 14:21 #1
D-link 604 (www.dlink.dk) er et billigt alternativt,  Snapgear (www.snapgear.dk) et mere flexibelt alternativ, og det er de 2 jeg vil anbefale..
Avatar billede hassle Nybegynder
22. april 2003 - 14:27 #2
Skal det være trådløst er der en artikkel om det i metroexpress i dag d. 22/4.
De anbefaler klart en Dlink router, der er noget hurtigere end de andre der er på markedet. Denne har en rækkevidde på 100-300 meter alt efter om det er indendørs eller udendørs. Grunden til jeg anbefaler den trådløse løsning er at jeg selv tumler med en del kabler til min comp, specielt netkabler til bærbare er træls.
Avatar billede tblaster Nybegynder
22. april 2003 - 14:28 #3
Jeg har selv en bredbånds forbindelse fra TDC og valgte at købe min egen router og ikke leje en af deres. Mit valg faldt på følgende: Surecom EP-4504AX.

Du kan læse om den her:
http://www.surecom-net.com/pd-broadband-4504ax.htm

Men for kort at fortælle om den så er nogle af fordelene at:
1. Den har en indbygget 4 port hub
2. Ændring i konfigurationen sker direkte genne din IE browser som var det en hjemmeside!
3. Firewall security : IPSec, L2TP pass through, Hacker Attack Prevention, Block Hacker Scan, DMZ Host ... de kan alle aktiveres eller deaktivers som du vil.
4. Kan køre med op til 253 computer
5. Undersøttter internet programmer som on-line spil, NetMeeting, MSN
 Messager, VoIP Phone, etc.
6. Mulighed for at åbne for porte til kun en computer
7. Mulighed for at bloker adgang til internettet for en specifik ip.
8. Ingen blæser (så den larmer ikke) og den er indkapslet i et metal kabinet til at beskytte den og ikke et plastik som mange andre!

Hvis du gerne vil så kan jeg tage et kopi af alle siderne i min routers configuration og så kan jeg sende dem til dig hvis du har interesse. Så kan du se alle mulighederne.

Routeren koster ikke mere end 500 kr eks. forsendelse.
http://webshop.hsdata.dk/direktelink.asp?id=5221

Edbpriser.dk giver den top karakter!
Avatar billede tblaster Nybegynder
22. april 2003 - 14:29 #4
Ups ... det skulle naturligvis være et svar :-D
Avatar billede tigerdyr2 Nybegynder
22. april 2003 - 19:20 #5
hmm, sorry, kan kun acceptere et svar, der var tblasters det bedste
Avatar billede spunk13 Nybegynder
22. april 2003 - 19:24 #6
Du kan nu altså godt acceptere flere svar, ved at dele pointene mellem dem.
Avatar billede zeidjon Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:32 #7
Hej Tblaster

Jeg er da interesseret i at høre hvilke configurationer du har i din router da min bror ar købt samme router men den går ned hele tiden.

Det kan jo være han gør noget forkert...

ZeiDjon
Avatar billede tblaster Nybegynder
06. oktober 2003 - 23:37 #8
Zeidjon ... jeg havde samme problem efter at have haft den i et par måneder ... men så opdaterede jeg den med den nyeste driver og så kørte den som smurt igen og den har fået en masse nye dejlige funktioner!

Nyeste firmware:
http://www.surecom-net.com/support/download/bmr/4504AX.dlf

Manual:
http://www.surecom-net.com/support/download/bmr/4504AX.pdf
Avatar billede zeidjon Nybegynder
07. oktober 2003 - 01:08 #9
Tak for et hurtigt svar jeg sender linket til ham så må vi se om det virker ved at opdatere hans firmware...

ZeiDjon