Avatar billede jpal Nybegynder
22. april 2003 - 09:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvordan finder jeg en åben port ??

Jeg er med på et lille netværk hvor jeg er opkoblet igennem en ven's router, når jeg eks. skal bruge game voice så kan jeg ikke hoste fordi at der ikke er en åben port.  Kan jeg finde en åben port eller skal jeg have ham til at åbne en port til mig ??
Hvad skal jeg efterfølgende gøre for at holde sikkerheden i top ??
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. april 2003 - 09:52 #1
bed ham åbne de porte som Gamevoice bruger. Det er bl.a. 59110 og 9110 alt efter om du kører med GV server eller lave en server fra en GV klient. læs mere på www.gamevoice.com

Det er latid et sikkerhedsproblem at have en åben port, men det nok højest usandsynligt at en så god hacker lige skulle finde dig som offer.
Avatar billede jpal Nybegynder
22. april 2003 - 10:11 #2
kan de to porte også bruges til andet en lige GV ??
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. april 2003 - 10:26 #3
Ja, alle åbne porte er en potentiel sikkerhedsrisiko - nogen dog mere end andre.

Men jeg anser det som en meget lille sikkerhedsrisiko at åbne de porte, da det kræver mere end bare en lille dreng med en af de kendte trojaner.
Avatar billede jpal Nybegynder
22. april 2003 - 10:36 #4
kan jeg få tildelt et port område på routeren, jeg ville jo også gerne have en lille ftp op og køre, det er vel indehaveren af routeren der skal give mig disse rettigheder ik ?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. april 2003 - 09:56 #5
Jeg er ikke sikker på at alle routere kan give et portrange, men ja det er routerens indehaver der skal sørge for dette.