Avatar billede r4p70r Nybegynder
22. april 2003 - 00:02 Der er 5 kommentarer

Out of virtual memory ?

Jeg har lige fået Postal 2, men når jeg skal til at spille, kommer den med en fejl:
"Ran out of virtual memory. To prevent this condition, you must free up more space on your primary hard disk."

jeg har 23 gb ledig...

da jeg har zp kan det være noget med sidefilen, da jeg ikke har nogen (slog den fra efter den tog ca 17 gb)
Avatar billede halifax Nybegynder
22. april 2003 - 00:14 #1
Jammen, du giver jo selv svaret. Slå sidefilen til igen.  :)
Avatar billede halifax Nybegynder
22. april 2003 - 00:44 #2
Spillet har åbenbart brug for mere hukommelse end hvad, der kan holdes i den fysiske ram. Derfor er der brug for virtuel ram, sidefilen, som i princippet kan udgøre al ledig plads på harddsiken eller den pågældende partition.
At din swapfil efterhånden udgjorde 17GB lyder godt nok voldsomt.
Blev den ikke mindre efter genstart af pc'en?
Avatar billede r2d Nybegynder
23. april 2003 - 13:01 #3
Virtuel ram er alligevel smerteligt langsomt, så det smarteste ville afgjort være at sætte mere RAM i. - Når du har over 512Mb RAM i, så kan du slå Virtual memory fra, uden at "blive straffet" for det ydelsesmæssigt.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. april 2003 - 13:50 #4
r2d - Det er sandelig godt nok noget af en påstand! Måske er det OK isoleret set til Postal 2.
Hvordan tror du det vil gå, når man arbejder med grafiktunge programmer i 3D, eller f.eks. AutoCad? Pagefile, eller swap-filen, kan nemt antage flere 100 MB.
"Når du har over 512MB RAM" er temmelig generaliserende. Det er garanteret for lidt til mange ting, uden en sidefil. Hvad vil du så sætte som max. RAM for at være dækket ind?
Du behøver ikke kommentere det, da påstanden kun kan anses som useriøs.
Avatar billede r2d Nybegynder
24. april 2003 - 18:46 #5
Det er da mindst lige så useriøst af dig, at antage at r4p70r bruger tunge programmer som AutoCad etc.
Jeg ville foreslå r4p70r at købe en klods på 512 Mb, hvorefter han sammen med det gamle ram der sidder i maskinen vil ende på 640 eller 768 Mb RAM, hvilket er nok til det meste. - Og ja naturligvis er det en generalisering, men da vi ikke ved om han bruger AutoCad eller 3D Studio, eller ligefrem har en server, så er denne generalisering berettiget - og helt seriøs ! - Vi må jo trods alt forholde os til hvilken info der er i spørgsmålet, og ikke digte videre på egen hånd.
Hør r4p70r - Hvad laver du på din maskine, andet end at spille ?
- Dine erfaringer med sidefilen er der også mange andre der har - windows er berygtet for at svine med ressourcerne selvom der er masser af ram i maskinen, så det behøver ikke være helt galimatias at forsøge sig med at slå den fra - når bare du har rigeligt med RAM !