Avatar billede h-w.dk Nybegynder
21. april 2003 - 23:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Brugere online

Jeg har siden www.h-w.dk og der vil jeg gerne have lavet så man kan se hvilke af de oprettede brugere der er online. Hvordan griber jeg det nemmest an??

Kan i ikke komme med nogle gode forslag?
Avatar billede human Nybegynder
21. april 2003 - 23:38 #1
Prøv tag et kig her: http://www.thomaslunde.dk/
Under kildekoder er der et script som hedder users online. Prøv tag et kig på det :o)
Avatar billede human Nybegynder
21. april 2003 - 23:39 #2
Avatar billede h-w.dk Nybegynder
21. april 2003 - 23:41 #3
Det er ikke lige det jeg skal bruge.....Det skal jo arbejde sammen med det nuværende brugersystem, alt er lavet i php og mysql.
Avatar billede etech2k Nybegynder
21. april 2003 - 23:41 #4
Det kan du gøre med SESSIONS i php.
Du kan læse mere om SESSIONS her:
http://www.php.net/manual/en/ref.session.php
Avatar billede h-w.dk Nybegynder
21. april 2003 - 23:43 #5
øhhh, jeg ved godt hvad sessions er..... Jeg vil have at der ud for hver af brugerne på siden, er et lille billede der indikerer om de er online eller offline.....
Avatar billede human Nybegynder
22. april 2003 - 00:08 #6
jeps.. Men det kan du gøre med sessions. OG eftersom du ved hvad det er, er det jo bare at komme igang :)
Avatar billede h-w.dk Nybegynder
22. april 2003 - 11:29 #7
hmm, det kan godt være det kan gøres med sessions, men jeg kan ikke lige se hvordan. Kan du ikke uddybe det?? Jeg ved hvad sessions er, og bruger det i mit login system, men hvis du lige vil beskrive det lidt nærmere ville det være dejligt!!
Avatar billede rygter Nybegynder
22. april 2003 - 13:27 #8
Du kan se på hvor mange sessions du har.
Under alle omstændigheder vil onlinetallet være en abstraktion for hvornår er en bruger online?
Sessionens udløbstid vil spille en rolle.
Hvis du ikke vil bruger sessions kan du selv vælge at styre det med din brugerdatabase. Også i dette tilfælde vil der være tale om en antagelse. Det vil der altid!
Avatar billede h-w.dk Nybegynder
22. april 2003 - 15:15 #9
Ja det er jeg klar over, men problemet er at jeg har en mysql database med brugerprofiler, og de logger ind enten ved hjælp af sessions eller cookies pga. autologin. Mit problem er at holde styr på hvilke brugere det er som at der er online, og hvem der bare er gæst
Avatar billede h-w.dk Nybegynder
15. juni 2003 - 20:27 #10
lukker