Avatar billede flemming-s Nybegynder
20. november 2000 - 17:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Netkort til ADSL opkobling hos forskellige udbydere

Hvilken netkort er bedst  at købe til ADSL opkobling.Det skal være et netkort der kan bruges hos flere udbydere?.min TeleDK og CyberCity.
Har det nogen negativ koncikvens at købe et kort der kan bruges hos flere udbydere ?
Jeg forventer at der i løbet af et års tid bliver mere konkurance og vil i den
sammenhæng gerne kunne flytte uden udg.
mvh Flemming
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. november 2000 - 17:31 #1
well..du går aldrig fejl af 3COM\'s 100mbit netkort! CC anbefaler dem ligefrem og de virker osse perfekt med WOL\'s opkoblinger! Med Tele DK skal du være opmærksom på at der bruges et specielt ATM-netkort ved deres Netexpress-løsning! Vælger du fx Pro@cess ADSL hos TeleDK kan du osse fint bruge 3COM\'s kort der! Kortet ligger i prisklassen 400 kr og op efter.
Avatar billede kbsorensen Nybegynder
20. november 2000 - 17:41 #2
Jeg bruger (uden problemer) et netkort Realtek, 100mbit fra Tyhoon Silver crest. Købt i en pakke med 2 netkort + kable, til den nette pris af 399,- hos Merlin.
Det bruges på Cybercity ADSL, og helt uden problemer.
Kortet behøver ikke koste en formue for at virke godt.
Avatar billede kio_liex Nybegynder
20. november 2000 - 18:31 #3
jeg vil nu sige at de fleste 100Mbit netkort, skulle virke fint, hos de fleste udbydere...
Avatar billede hrawj1 Nybegynder
20. november 2000 - 18:46 #4
Du Skal havde et netkort der underståtter ehternet der routeren eller modemet skal bruge denne protek.
Avatar billede friiser Nybegynder
20. november 2000 - 21:11 #5

Jeg bruger det som jeg fik leveret med TeleDK og det er et ...

SpeedStram3010 ATM25 Adapter der kan klarer helt op til 25megabit. Det er bare skide godt, og det kostede kun kr. 295,-

~friiser~
Avatar billede groggy Nybegynder
20. november 2000 - 22:01 #6
Nu vi snakker om netkort. Hvorfor skal man egentlig bruge ATM netkort hos TDK? Hvad er forskellen på et almindeligt ethernet kort og et ATM kort?
Avatar billede denboj Nybegynder
20. november 2000 - 22:18 #7
hos wol skal du bruge ethernet (du køber selv kortet)
hos teledk skal du bruge atm (teledk leverer kortet)

glem alt om at købe et kort til du er sikker på hvilken opkobling du kan få - jeg startede med at købe et ethernet kort efter at jeg havde bestilt hos WOL men det ligger nu på bordet - jeg kunne nemlig ikke få adsl hos wol så nu har jeg et atm kort i og bruger teledk.

Ulempen ved teledk er dog den lave upstream 128 kbps
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
21. november 2000 - 02:42 #8

>Flemming-S<
For at sige det rent ud...

Når du har fået kobberdom, og tekniker tid kan du begynde at overveje hvilket udstyr som du måske skal investere i!

>friiser<

Ja, det er jo meget godt, men udstyret hos TDK kan kun understøtte op til 8Mbit, og det er kun hvis du bor meget tæt på centralen!
Avatar billede flemming-s Nybegynder
21. november 2000 - 15:58 #9

Kan eller kan jeg ikke få et kort der både kan bruges til Netexpress-løsning (TeleDK ATM)og andre udbydere (min. CyberCity)
Hvad skal kortet hede ? Pris ?
mvh Flemming
Avatar billede denboj Nybegynder
21. november 2000 - 16:31 #10
NEJ
Avatar billede flemming-s Nybegynder
23. november 2000 - 00:10 #11
Tak for svaret denbøj. Du får pointene selvom jeg ikke fik det svar jeg helst ville have.
Det er da underligt at TeleDK patu skal gøre tingene besværlige.Men det er måske for at de ikke regner med at være konkurancedygtige på sigt!! For er der nogle fordele ved et ATM kort ?
Flemming
Avatar billede denboj Nybegynder
23. november 2000 - 00:24 #12
der er ikke mange fordele ved atm kortet - Det har kæmpe problemmer med at køre sammen med andre netkort så hvis du skal sætte computeren op i et netværk har du straks et problem - og de er også uendeligt langsomme til at supporte til nye operativsystemer som win 2000 - win me og linux - Det er de forøvrigt hvist nok ved at komme lidt efter