Avatar billede lvmek Nybegynder
21. april 2003 - 19:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows XP har sværet ved at "Komme igang"

Hejsa, jeg har en maskine med Windows XP og efter at jeg har opgraderet min cimputer så den virker maksimalt så har Windows svært ved at komme igang, dvs, det er Windows softare som Outlook Express, Explorer, og denne computer etc... Alle andre programmer kan startes lige når XP er startet op men alle Windows relaterede programmer kan ikke, der går 1 1 2 min hvor alt andet er startet, men når de ellers kører virker det skide godt, men det irriterende at det skal have så langt tid om at komme igang, jeg kender andre der har XP som ikke har det problem!

Mit System er:
ABIt KT7A
AMD Duron 1300
GeForce 4 Mx 440 128 mb
SB Live 5,1
2 Netkort
DVD drev
HP Brænder og jeg har Logitech software til mus og tastatur, det er Logitech Internet Navigator SE!
Samt en USB Hub, printer og scanner!

Problemet kommer selvom jeg formaterer!
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
21. april 2003 - 19:38 #1
Prøv at se lidt på hvilke services der starter op på din PC, det er sikkert en at dem der får den til at hænge lidt ved opstart. Jeg kører selv Windows XP, og havde samme problem med at den hang i ca. 1 - 2 min. Det viste sig på min PC at være Windows-billedscanning.

Højreklik på Denne Computer og vælg Adminitrer, her finder du services
Avatar billede lvmek Nybegynder
22. april 2003 - 15:58 #2
Kan du ikke uddybe hvor du kan se hvad der får den til at tage al den tid?
Avatar billede pedn2k Nybegynder
03. maj 2003 - 03:02 #3
Hvis du har opdateret din XP med Automatisk Updatering har du sikkert installeret Hotfix 811493 og den har det med at sløve visse computere. Hvis du er sikker på at der ingen "hacker" der kan få FYSISK adgang til din computer kan du bare afinstallere den i Tilføj/Fjern programmer. Håber det hjælper
Avatar billede lvmek Nybegynder
03. maj 2003 - 16:57 #4
Tak for hjælpen! Det hjalp!
Avatar billede pedn2k Nybegynder
03. maj 2003 - 17:32 #5
Det var så lidt! Bare husk ik at installere den igen ik ;D