Avatar billede speakfreak Nybegynder
21. april 2003 - 18:44 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Genstart uden vidre

Jeg har selv bygget en computer op, den består af:
256DDR2700 2 stykker!
And 2000+ AMD
MSI KT333 motherboard
MSI GeForce 4400
Surecom netkort
En USB Bracket
(Disse nævnte ting kunne have´jeg have mistanke om, men jeg vil lige høre noget fra jer)
Og så lidt andre småting

Nogen gange genstarter den bare i windows, andre gange mens jeg f.eks er i menuen i CounterSTrike.
Jeg installerede en demo forlden, WW2 fronline elle noget i den stil, et stardigi spil. Pludselig genstartede det også bare.

Mit Desert Combat genrter ca 15min inde i et online spil, på Boomtown, jeg har prøvet at bytte rundt på min ram fjernede den ene, men intet virker...

Hvad kan jeg gøre? (Jeg har engang kørt en memory test, den viste ikke noget - men hvis i mener jeg skal køre den igen, må i lige give et link!)
Avatar billede speakfreak Nybegynder
21. april 2003 - 18:45 #1
Der gives kun point til en løsning!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. april 2003 - 18:48 #2
kontrolpanel => administative tools *du skal bruge classic view for at se den* => event view => kig under applikationer/programmer eller system => se hvad der er skrevet ca der hvor den genstarter.. *der er normalt et ! tegn eller en trekant ved disse fejl*

kopier indoldet her ind
Avatar billede speakfreak Nybegynder
21. april 2003 - 18:56 #3
Hvad hedder de ting på dansk, da de ikke er direkte oversat!
Avatar billede speakfreak Nybegynder
21. april 2003 - 18:58 #4
Der er rigtig mange
Avatar billede speakfreak Nybegynder
21. april 2003 - 19:00 #5
Jeg prøver at spille Desert combat, noterer tidspunktet og finder loggen - så får du den!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. april 2003 - 19:00 #6
aner det ikke, køre kun med eng software.

men noget kan jeg da oversætte ;)

kontrolpanel -> kontrolapnel ;)
Administrative tools -> en mappe der hedder noget med administrative ... *der er kun EEN mappe der hedder det i kontrolpanel*
event viewer -> log bog *ikonet er en lille bog*
Applikation -> Applikation *hedder det samme*
Programme -> Programmer ;)
system -> system ;)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. april 2003 - 19:01 #7
og stave kan jeg heller ikke ;)

kontrolpanel -> kontrolpanel
Avatar billede chalde Seniormester
21. april 2003 - 19:25 #8
prøv:
start->kontrolpanel->system->avanceret->start og genoprettelse (tryk på indstillinger) fjern hakket i genstart automatisk.
Det kan også være at din cpu bliver for varm.... Hvor varm bliver den?
Avatar billede speakfreak Nybegynder
21. april 2003 - 19:52 #9
Mit termometer på Computeren er røget sig en tur - men jeg har en volcano 9+ - så det brude ikke være et probelem!
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2003 - 20:14 #10
Hvilken driverversion bruger du til dit grafikkort? Prøv en WHCL certificeret driver og se om det løser dit problem.
Avatar billede speakfreak Nybegynder
21. april 2003 - 20:35 #11
Jeg har dn sidste nye fra nVidia
Avatar billede speakfreak Nybegynder
21. april 2003 - 20:35 #12
Hvor finder je den driver?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. april 2003 - 20:36 #13
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2003 - 20:37 #14
jeg tror nok den hedder version 40.72....
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2003 - 20:38 #15
jep - kunne jeg lige se på rkhdk´s link :)
Avatar billede vertu Nybegynder
21. april 2003 - 22:22 #16
Jeg har opdaget, at på min computer ryger strømmen kort, når man rokker med usb stikkene bag i computeren. Det kan f.eks. ske hvis jeg flytter på computeren, eller roder bag på den mens den er tændt.
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. april 2003 - 06:04 #17
sidste nye driver fra nvidia er 43.45
ka hentes her
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_43.45
Avatar billede speakfreak Nybegynder
22. april 2003 - 21:17 #18
Jeg har hentet den sidste nye driver fra Nvidia, i har lige sagt at det måske er den som laver ged i det!
Avatar billede speakfreak Nybegynder
22. april 2003 - 21:43 #19
Min PC er også begyndt med at sige  at den er genoprættet efter en alvorlig fejl - selvom den er lukket korekt. Fejlen er

BCCode : d1    BCP1 : 00000478    BCP2 : 00000002    BCP3 : 00000000
BCP4 : F830A27B    OSVer : 5_1_2600    SP : 0_0    Product : 256_1
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2003 - 21:48 #20
hvad så med version 40.72 ???? Du skal lige give feedback på hvad der hjælper og ikke hjælper, ellers er det så godt som umuligt at hjælpe dig :)
Avatar billede speakfreak Nybegynder
22. april 2003 - 22:01 #21
Jeg har lige hentet 40.72 lige pludeselig da jeg bare sat opå internettet lige nu - kom den blå skærm frem og sagde der var probelmer med win32k.sys

Jeg gelmte at sige igår at den blå skærm også kom på et tidspunkt, den sagde:
Driver IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Nv4_mini.sys
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2003 - 22:03 #22
og du afinstallerede den anden driver først, ikk?
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. april 2003 - 03:59 #23
hent dette fikse lille freware program "Nasty File Remover" herfra
http://rudz.homepage.dk/files/nfr_06.exe , brug dette program efter du har afinstalleret driveren , det chekker om der er efterladenskaber af nvidia drivere nogen som helst steder på dit system og gir dig muligheden for at fjrene den/dem...
Avatar billede speakfreak Nybegynder
23. april 2003 - 09:58 #24
nej, hvordn afinstallerer man den da?
Avatar billede cp1 Nybegynder
24. april 2003 - 03:21 #25
du afinstalere den via tilføj/fjern programmer i dit kontrolpanel :)
Avatar billede speakfreak Nybegynder
24. april 2003 - 11:59 #26
ikke drivere
Avatar billede speakfreak Nybegynder
24. april 2003 - 19:10 #27
Nu har jeg prøvet at installere min GAMLE, driver igen (Den ved jeg burde virke) men det gør det ikke. Jeg er nu sikker pp at det er grafikortet da den også kommerud i blå skærm og skriver det med nv4_disp.dll

Kan i ikke hjælpe?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. april 2003 - 19:16 #28
nv4_disp.dll er til dit grafikkort.. så det har noget med den driver at gøre
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. april 2003 - 19:19 #29
Du skal huske at afinstallere den anden driver først! gør du det?
Avatar billede speakfreak Nybegynder
24. april 2003 - 19:21 #30
det gjorde jeg
Avatar billede speakfreak Nybegynder
24. april 2003 - 19:21 #31
ellers må i lave en step by step vejledning
Avatar billede netuser Nybegynder
25. april 2003 - 10:16 #32
Som gamel tekniker har jeg set dit problem mange gange og ofte er det ikke et software problem men hardwaren der gør det. I første omgang vil jeg opfordre dig til at prøve med et ram modul af gangen for at se om det vil hjælpe, ram er ofte skyld i denne fejl. Det kan også være at de ram du har ikke er særlige kompatible med dit bundkort selv om du har købt det samlet. Dun kan også med fordel forsøge med en anden CPU det er dog ikke så tit det er skyld i denne fejl men det er set. Held og lykke
Avatar billede speakfreak Nybegynder
25. april 2003 - 11:46 #33
k
Avatar billede speakfreak Nybegynder
25. april 2003 - 14:13 #34
Jeg har fundet ud af det - det var ikke mine ram - men min ram sockel

Jeg skiftede den ram som var i sockel 1 over i 3'eren!
Avatar billede speakfreak Nybegynder
25. april 2003 - 16:42 #35
Det troede jeg - Jeg har ikke oplevet genstart intil videre (Håber ikke det sker)

Men nu kom den blå skærm med n4_disp igen, det ser ud til at jeg har hele 2 probelmer, genstart er nok klaret så. Men som en ny ting blev skærm billedet lidt blåligt da jeg sad og spillede DC og så kom fejlen!
Avatar billede speakfreak Nybegynder
28. april 2003 - 19:52 #36
Jeg tilføj/fjernede Nividias drivere - men den fjernede ikke nv_disp.dll da jeg søgte på den og jeg synes den skulle erstattes af den gamle driver. Men nu (I MSI's autorun) er der ikke mulighed for at installere driveren, der hvor teksten install Nvidia drivers er der bare ikke noget.
Avatar billede speakfreak Nybegynder
04. maj 2003 - 17:33 #37
Jeg har slået oget drop shoddows og cahing fra i bios - nu genstarter den ikke men DC hakker bare... Nå ingen svar! man kunne bruge
Avatar billede speakfreak Nybegynder
17. juli 2003 - 09:57 #38
Jeg har fundet problemet, min CPU var halv defekt 8Der var slået en flis af kernen)