Avatar billede jdan Nybegynder
21. april 2003 - 16:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Langsom data I/O-put

HEY! Jeg har en 5 år gammel pentium II 266 med 128 Mb ram. Den står kun til tekstbehandling og surf til de gamle, så der bliver ikke installeret eller downloaded særlig meget. Problemet er, at den er blevet UTROLIG langsom i betragtning af at jeg lige har formatteret den :( Og den var fin et godt stykke tid efter formatteringen også. Jeg har prøvet at pinge den med forskellige størrelser af pakker. Med 1 byte gik det nogenlunde (25% tab) og med større pakker går det helt i skoven (timeout) over en 100 Mb switch!! Dette sker begge veje (UD/IND). Når jeg går på nettet med den, kan den vise mindre tunge sider, men ikke større.. PLZ HELP - er der nogen som kan give mig et kval. bud?
Avatar billede fromsej Praktikant
21. april 2003 - 16:49 #1
Hvad med at få ryddet op i Cookies og midlertidige internet filer.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2003 - 20:30 #2
Det lyder meget mystisk.

Kører du et operativ-system med event-log ?

(i så fald kunne det nemlig være interessant at se om der var
nogle fejl meddelelser)
Avatar billede jdan Nybegynder
21. april 2003 - 21:52 #3
Jeg har fjernet cookies og temp int. files og det hjalp ikke. Det er Win98 SE - chekker efter eventlog..
Kan det være noget med Harddisken eller RAM?? Det virker som om den har læse og skrive problemer.. Måske noget med en af busserne?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2003 - 21:55 #4
Jeg mener kun at det er NT/2000/XP der har event log.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2003 - 21:57 #5
Prøv at check om der er nogle konflikter i kontrol panel - system.

Hvis det er defekt hardware tror jeg mere på at det er net-kortet der er
defekt.
Avatar billede jdan Nybegynder
21. april 2003 - 22:24 #6
Ok. Jeg har lige kigget og der er ingen fejl på noget hardware i kontrolpanel. Jeg har også sat den virtuelle hukommelse op til 1GB for en sikkerheds skyld. Men det er ligeså. Jeg tænkte godt på den med netkortet - kan det gå i stykker uden at man kan se det i enhedshåndtering? Og i så fald så kan jeg jo stadigvæk downloade lidt - det går bare langsomt.. (Meget forvirret)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2003 - 22:28 #7
Hvis der er fejl på net-kortet så kan det godt ram f.eks. 99% af alle
ethernet pakker og derfor create et hav af retransmissioner og dermed
meget lav hastighed.

Indtil videre er det mit bedste gæt.

Hvis du sådan tilfældigvis havde et andet net-kort liggende, så var
det jo nemt at teste.
Avatar billede jdan Nybegynder
21. april 2003 - 22:46 #8
Ok jeg prøver at finde et net-kort og udskifte det - det koster jo ikke alverden. Hvis det ikke løser mit problem må jeg jo vende tilbage. Hvis det løser får du pointene!
Avatar billede jdan Nybegynder
27. april 2003 - 17:33 #9
Hej arne - du havde ret det var netkortet. Du får 100 point og mange tak for hjælpen :)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2003 - 17:38 #10
OK
Avatar billede jdan Nybegynder
27. april 2003 - 17:38 #11
øhhh.. jeg kan kun give dig pointene hvis du fortæller mig hvordan jeg gør??
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2003 - 17:41 #12
Det ser ud til at du har fundet ud af det.

(det hjalp formentlig da jeg lagde et svar som du kunne
acceptere)
Avatar billede jdan Nybegynder
27. april 2003 - 17:42 #13
Ja der kom knap jeg kunne trykke på for at acceptere - tak for hjælpen