Avatar billede 4us.dk Nybegynder
21. april 2003 - 15:36 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Valider site i Netscape og Mozilla

Valider site i Netscape og Mozilla, og de skal ligne hinanden.

Jeg har lidt problemer med at få det til at se nogenlunde ok ud i IE, Netscape, Mozilla.

Det er det jeg skal have hjælp med, tak :)
Avatar billede mjl Nybegynder
21. april 2003 - 15:39 #1
????
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
21. april 2003 - 15:40 #2
www.iting.dk sorry :)
Avatar billede esben85 Nybegynder
21. april 2003 - 15:40 #3
hvilket site?
Avatar billede esben85 Nybegynder
21. april 2003 - 15:43 #4
siden er ens i IE6 og Opera 7
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
21. april 2003 - 15:44 #5
Jeg kan fortælle nogle ting, som skal se "ens ud".

"Søg produkt" input boksen, skal være samme størrelse som "Søg" knappen i alle browsere.

Der skal være lidt mellemrum imellem tekst-boksen i venstre side, og de 2 tabeller til højre. (den ser rigtig ud i Mozilla).

De 2 tabeller i højre side skal tekst-delen af det, være lige så stor som billederne til venstre, sådan at tabellen ikke ser helt akavet ud.

Bare spørg hvis der er noget :)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
21. april 2003 - 15:47 #6
esben85->
Jeg kører med:
Mozilla 1.4a og der ser de bestemt ikke helt ens ud, men tæt på. Der er forskel på mellemrum mellem tekst-boksen og de tabeller til højre. og der er ikke padding: 1px Solid Black, de rigtige steder på den tekst-boks i mozilla og IE :)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
21. april 2003 - 16:42 #7
Andet spørgsmål... hvorfor er de input bokse på siden større end knapperne ved siden af? (begge har højde 16px) og hvordan får man det "fixed" så det ser synkront ud?
Avatar billede razmuz Nybegynder
22. april 2003 - 00:11 #8
Hvis man sørger for at overholde en standard fx HTML 4.01 Transitional... så må det da være op til browser-producenterne at lave det så det virker.... Det er selv det jeg gør meget i. Jeg sørger altid for at overholde standarderne!
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
22. april 2003 - 01:39 #9
razmuz-> Prøv at tjekke standarderne på siden... :)
Avatar billede rygter Nybegynder
22. april 2003 - 13:36 #10
Brug w3c til at validere se http://validator.w3.org
Hvis den validere uden fejl ser det ikke helt skidt ud :-)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
22. april 2003 - 15:01 #11
Ja, derfor skrev jeg lige at standarderne skulle tjekkes... da den følger standarderne, men alligevel er den ikke 99,99% identisk i de 3 forskellige browsere (Netscape skiller sig ud fra Mozilla & Internet Explorer)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
23. april 2003 - 17:16 #12
Nå, synes ikke rigtigt dette kommer videre... 10 points til rygter, fordi han lavede et svar :)