Avatar billede henne Nybegynder
21. april 2003 - 09:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan EXCHANGE hente post fra ISP ??

Hej,
Jeg kunne godt tænke mig at finde udaf om jeg kan få vores exchange til at hente post fra vores ISP ?
Idag sætter jeg pop3 kontierne op lokalt på klienterne. Men ligesom den sender via exchange serveren (SMTP) kunne jeg også godt tænke mig at serveren kunne hente post og fordele det up på klienterne (brugerne). Vi har ingen fast IP og vi bruger en ISP ligesom man ville gøre derhjemme. Men da brugerne logger på lidt forskellige maskiner kunne det være fedt at man ikke altid skal fise rundt og sætte dem alle op på alle maskiner.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2003 - 09:40 #1
Exchange 2000 har ikke nogen POP3 conector.
Du skal bruge et 3parts program for at opnå dette.
På dette link: http://www.msexchange.org/software/POP3_Downloaders/ er der et udvalg.
Avatar billede tv2 Nybegynder
21. april 2003 - 09:50 #2
Hej

Vi anvender Pullmail - et lille GRATIS program til at hente mail fra x antal pop3 konti og levere dem i rette exchange postkasser.

Lav config fil til pullmail
Brug derefter windows Task Scheduler til at køre scriptet i fast interval.
Opkobling - Kender ikke dit setup og udstyr.... så det må du selv rode med ;-)

http://www.swsoft.co.uk/index.asp?page=freesoftware
Avatar billede curious Nybegynder
21. april 2003 - 09:53 #3
tv2 > du skulle vel ik arbejde på TV2 ? :D ..Hehe
Avatar billede tv2 Nybegynder
21. april 2003 - 10:00 #4
Nope... arbejder ikke for TV2, men hedder Steffen Brandt hvorfor det er lidt oplagt.... ;-)
Avatar billede curious Nybegynder
21. april 2003 - 10:08 #5
Hehe okay på den måde :)
Avatar billede henne Nybegynder
22. april 2003 - 11:01 #6
Det ser godt ud med de POP3 connectorer.
Men TV2, har du en kopi af den config fil du bruger til Pullmail så jeg lige kunne se hvordan den ser ud, for det kunne jo være meget sjovt om man kunne få det til at virke. Når det nu er gratis!!
Avatar billede tv2 Nybegynder
22. april 2003 - 11:52 #7
Hey...

En lille bat-fil kunne se sådan ud:
@echo off
c:\scripts\pullmail.exe mailserver brugernavn password /s:127.0.0.1 /to:intern_exchange_adresse@domain.dk /le

Osv.... afhængig af brugerantal.
Avatar billede tv2 Nybegynder
22. april 2003 - 11:53 #8
Ups skulle have været et svar....
Avatar billede henne Nybegynder
22. april 2003 - 15:19 #9
Kanon, tak for det!!