Avatar billede d_d Nybegynder
21. april 2003 - 08:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Frames?

Jeg har en Forside til min Hjemmeside men skal bruge en TOP eller hvad skal jeg kalde den ;P... men hvad skal jeg skrive for at få en "TOP" ??

PÅ FORHÅND TAK
//D_D
Avatar billede ztyxx Nybegynder
21. april 2003 - 08:27 #1
<frame src="forside.html">
er det hvad du mener??
21. april 2003 - 11:08 #2
Hvis jeg har forstået spørgsmålet rigtigt så vil du gerne ha' to frames..

det du gør er at først lave et html-side der udgører toppen (kald det "top.htm"), og så en html side der udører selve indholdet (kald det "inh1.htm", og så skal du lave endnu et html-dokument der (selvom det ikke kan ses) sætter de to top+indhold sammen, det tredje dokument skal se således ud:

<HTML><HEAD>
<title>Min hjemmeside</title>
</HEAD>
<FRAMESET rows="20,80" FRAMEBORDER=0 FRAMESPACING=0>
<FRAME NAME="topframe" SRC="top.htm"
MARGINHEIGHT="0"
MARGINWIDTH="0" NORESIZ SCROLLING="no">
<FRAME NAME="mainframe" SRC="inh1.htm"
MARGINHEIGHT="1"
MARGINWIDTH="1">
</FRAMESET>
</html>

.. dette dokument skal hedde "index.htm", og skal være det dokumnet man åbner når man skal se hjemmesiden.
- jeg håber at jeg forstod spørgsmålet rigtigt (-:
Avatar billede d_d Nybegynder
21. april 2003 - 20:51 #3
det var lioge det jeg søget jeg takker mange gange :)

//d_d