Avatar billede morpheus73 Nybegynder
20. april 2003 - 23:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Maskine (næsten) helt død - hjælp!!!

øv!

Efter en manuel genstart gik min maskine helt i sort.

Der kommer intet signal til skærmen overhovedet og maskinen stopper så snart jeg tænder for den.

begge dioder i frontpanelet lyser konstant.

alle blæsere fungerer korrekt - også grafikkort

en række dioder på mit bundkort og tilkoblede USB2 dioder lyser fint

intet lys i netkort

- jeg har prøvet med et andet grafikkort - samme resultat.

HJÆLP - hvad er der los? - er det processor der er brændt sammen, bundkort brændt af? hvad.

Håber der er nogle der kan hjælpe!
Avatar billede fromsej Praktikant
20. april 2003 - 23:52 #1
Manuel genstart?
Slukkede du for strømmen, eller resatte på knappen?
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2003 - 23:54 #2
jeg ville som det første resætte bios, kunne tænkes at den var gået i baglås.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. april 2003 - 23:55 #3
Manuel genstart - hvorfor - hvilket program har du lige installeret som krævede genstart. Det ku´ være at du skulle prøve at genstarte i fejlsikret tilstand og få det afinstalleret som du lige har lavet
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
20. april 2003 - 23:58 #4
Jeg har set et ligende problem hvor det viste sig at være strømforsyningen der var årsag til problemet.

Da du nu allerede har prøvet med et andet skærmkort, syntes jeg du bør prøve med et andet RAM modul, og hvis du kan komme til det så prøv også med en anden strømforsyning.
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
20. april 2003 - 23:59 #5
Husk også at kontrollere om alle kort sidder godt fastmonteret i deres slots.
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
21. april 2003 - 00:21 #6
Hu hej!

Det gamle trick virkede:

1. bliv nervøs

2. bliv hidsig

3. spark til lortet, så det vælter.

4. genstart og alt kører perfekt :D

...men mcasp, du får nu pointsene alligevel, eftersom jeg er i top humør nu....
Avatar billede fromsej Praktikant
21. april 2003 - 10:38 #7
*ROFL*