Avatar billede kalsen Nybegynder
20. april 2003 - 22:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ER mit grafikkort defekt ?

Hej alle jer guru´er,

Jeg hat fået en ny fladskærm (jeg plejer at en almindelig skærm),men der er noget galt med farverne. Skærmen har et lilla look.
Desuden hvis jeg f.eks. går ind på www.dmi.dk og ser på radarbillederne er de næsten helt sorte uden farver.

Fladskærmen med indbygget kabel er god nok for sætter jeg den på min bærbare vises alt korrekt. Så skærm og kabel er tilsyneladende i orden.

Det næste må vel være at mit grafikkort er i stykker - ikke ?. Det er vel ikke noget andet i opsætningen eller lignende jeg har glemt. Eller kan der være noget andet i vejen med PC´en ?.

Grafikkortet er et NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro.

Kan jeg på nogen måde teste grafikkortet (findes der et program jeg kan
downloade til det ?).

Har du en mening om hvad der er galt, så send venligst et svar. Alle meninger har interesse.

Mvh og god påske
Lars

PS! Hvilket grafikkort skal jeg i givet fald købe. Jeg skal ikke bruge det til spil og TV men almindelig kontorarbejde og surfing på Internet.
Avatar billede riversen Nybegynder
20. april 2003 - 22:59 #1
virker andre skærme på grafikkortet.

måske det er nogle fraveindstillinger på selve skærmen
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
20. april 2003 - 23:18 #2
Hello. Jeg tror dit grafikkort er kaput. Men inden du køber et andet, ville jeg da lige låne et af en ven og teste. Hvis du skal have et udemærket og billigt kort, kunne det være et geforce 4 i 400-serien (da du ikke skal spille så mgt). Det kan du få for ca 400-500 kr. på www.edbpriser.dk
Good Luck.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
21. april 2003 - 00:17 #3
Lyder meget som en defekt på grafikkortet (måske nogle af bennene som er ødelagte). Ellers bør du nok også chekke dine indstillinger både på skærmen og computeren - og evt. prøve at finde nogle standardindstillinger.

Har skærmen aldrig virket perfekt eller har du omjusteret nogle farveindstillinger?
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2003 - 00:47 #4
De billige fladskærme kan ofte kun vise 16 bit, prøv at tjekke det.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
25. april 2003 - 19:48 #5
Hej igen, sker her mere?