Avatar billede ewelaast22 Nybegynder
20. april 2003 - 22:00 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Sprog i Windows XP

Er det muligt at skifte sprog i Windows, og hvis man kan, hvordan gøres det så? Og hvor downloader man et program der er i stand til dette?
Avatar billede viciodk Praktikant
20. april 2003 - 22:03 #1
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Internationale og sproglige indstillinger -> Fanebladet Sprog -> Detaljer... -> Klik på Tilføj. Samme sted kan du skifte mellem sprog.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2003 - 22:06 #2
Nej. det er det ikke. det viciodk viser dig er kun tastatur layoutet. For at skifte til f.eks. engelsk XP skal du installere en engelsk version af xp.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. april 2003 - 23:12 #3
Ja - og hvis man vil gøre det så skal man installere fra scratch
(altså ikke oveni) og man skal lige tænke sig lidt om med de filer
man skal have restoret fra den gamle version.

Microsoft fil desværre den tåbelige ide at lade fil og directory navne
være sprog specifikke. Og det kan give mange problemer.

[OK - det var Windows 95, da jeg kæmpede meget med det - men jer
tror at problenet stadig er der]
Avatar billede viciodk Praktikant
21. april 2003 - 00:43 #4
arne_v -> Ja, i Windows XP Engelsk hedder mappen Programmer f.eks. Program Files, Skrivebord kaldes Desktop osv osv
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2003 - 09:29 #5
Så tror jeg også at en installation oveni vil blive det totale kaos.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2003 - 20:36 #6
Man får ikke LOV at installere oveni - så det er så simpelt :)

arne_v> hvorfor svarer du det samme som mig?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2003 - 20:42 #7
john>

Hvis du mener at mit svar er det samme som dit, så har du vist helt
misset pointen i mit svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2003 - 20:44 #8
mit svar:  For at skifte til f.eks. engelsk XP skal du installere en engelsk version af xp.

Dit svar: Ja - og hvis man vil gøre det så skal man installere fra scratch

(forkortet)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2003 - 20:44 #9
Men glem det nu bare ;)
Avatar billede olfert999 Nybegynder
26. april 2003 - 09:34 #10
Ja det er muligt, hvis du arbejder et sted hvor i har en af de bedre microsoft aftaler, hos os har vi en enterprise aftale som betyder at vi har adgang til microsofts MUI (Multilanguage User Interface), hvilket betyder at hvis man installerer en engelsk version af XP og efterfølgende et eller flere sprogmoduler, ja så kan man skifte user interface sprog. pt. findes vistnok ca. 25 sprog moduler. MUI betyder at os'et incl. registry og filstruktur er på engelsk men at brugeren ser bruger interfacet på han eller hendes eget sprog, disse ting gør selvfølgelig at det er nemmere at distribuere og vedligeholde Windows XP (og windows 2000) i et multinationalt miljø.
Avatar billede viciodk Praktikant
01. maj 2003 - 03:28 #12
Fik du svar nok?
Avatar billede ewelaast22 Nybegynder
03. maj 2003 - 23:26 #13
Tak for hjælpen! :-)