Avatar billede sigma Nybegynder
20. november 2000 - 14:27 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

CD-ROM Problem

Når jeg klikker på mit cdrom icon, enten via skrivebord eller stifinder, skriver den \"ADGANG NÆGTET\" Jeg har forsøgt at opdatere driver via org. disc. men det hjælper ikke.
Findes der ikke en anden vej til at starte drevet???
Avatar billede handmade Nybegynder
20. november 2000 - 15:12 #1
Bliver dit drev detecteret i BIOS?
Avatar billede cc2000 Nybegynder
20. november 2000 - 15:23 #2
hvilken version af windows har du? Eller har du installeret nogle sikkerhedsprogrammer, da det kan være at det er grunden til at du får adgang nægtet!
Avatar billede sigma Nybegynder
20. november 2000 - 16:40 #3
Jeg bruger win.98 , Har Mcafee instaleret...
Det var først icon på skrivebord der blev nægtet senere var det genem stifinderen??
Avatar billede krusell Nybegynder
20. november 2000 - 19:01 #4
Har du cd i? ;-)
Avatar billede cc2000 Nybegynder
21. november 2000 - 08:16 #5
Har du vendt cd´en rigtig??? ej pjat. Prøv at gå ind i systemhåndteringen og fjern dit cd-rom drev derinde fra, og genstart hele lortet, og se om den så bliver detecteret igen!

Avatar billede karakzan Nybegynder
23. november 2000 - 11:55 #6
Prøv at chekke om kablerne til cd-rom drevet er sat ordentlig på. Hvis de er kunne det tænkes at drevet var brændt af og for at teste dette skulle du prøve at sætte den i en anden computer og se efter om det giver det samme resultat:-)
Avatar billede tex1 Nybegynder
30. november 2000 - 12:22 #7
sidder det sammen med HDD så check at det står som slave