Avatar billede diplom Nybegynder
20. april 2003 - 18:32 Der er 19 kommentarer

Favicon

Hey,

på min side henter jeg et såkaldt Favicon via: <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico"> ... Men det kan først ses hvis man tilføjer siden til foretrukne...

Kan man ikke lave det sådan at logo'et er der heletiden, selvsiden ikke er tilføjet?

Chr
Avatar billede cdc Novice
20. april 2003 - 18:40 #1
nop
Avatar billede e-man Nybegynder
20. april 2003 - 18:47 #2
/cdc har ret!
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
20. april 2003 - 18:51 #3
Det kan man ikke. Der vil være en forstyrelse i kilden.
Avatar billede cdc Novice
20. april 2003 - 18:51 #4
Det er jo en grund til at det hedder favicon ( favorit icon ) den skal ligge i foretrukkne for at virke
Avatar billede cdc Novice
20. april 2003 - 18:53 #5
glemte lige at svare :o)
Avatar billede e-man Nybegynder
20. april 2003 - 18:57 #6
Zpeakerz! der er ingen grund til at lægge svar ind! spm'et tilhører /cdc...
Avatar billede cdc Novice
20. april 2003 - 19:00 #7
Nåh.... det er jo ikke mit spm :o) Men det er da riktig at man ikke behøver at svare det samme, men det er mange gange godt at kommetere hvad andre har svaret så spørger er sikker på at det første svar er det riktige... :o)
Avatar billede e-man Nybegynder
20. april 2003 - 19:01 #8
Jojo.. det har du ret i, jeg mener bare at hvis diplom vil afgive point har du første ret :-)
Avatar billede cdc Novice
20. april 2003 - 19:02 #9
;o)
Avatar billede diplom Nybegynder
20. april 2003 - 19:17 #10
Hehe.. Sikke en dejlig masse konstruktiv kritik jeg har fået ;)
Avatar billede cdc Novice
20. april 2003 - 19:19 #11
diplom det er ikke så meget at sige en, nej det lan man ikke, du kan slave det således at det popper et vindu op som spørger om man vil smække din side ind i foretrukkne, men den er mere til irritation en gavn
Avatar billede e-man Nybegynder
20. april 2003 - 19:19 #12
Du stillede et spørgsmål, så selvfølgelig skal du have et svar eller nogle kommentarer!!! Nå, men jeg håber du har fået svar nok!
Avatar billede locturian Nybegynder
20. april 2003 - 19:37 #13
Ved ikke helt hvad du mener? Hvis du mener favicon, som der ses ud for adresselinien, samt i foretrukne istedet for IE logoet, skal du have en icon fil der hedder favico, der skal ligge på roden af dit webhotel...
Avatar billede diplom Nybegynder
20. april 2003 - 19:38 #14
Eller kalde det frem med en <link>..
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
20. april 2003 - 21:26 #15
"zpeakerz du må ikke skrive det samme" wa wa wa! Når han ikke svare, kan han sq da ikke få pointse vel!? ;)
Avatar billede cdc Novice
20. april 2003 - 21:32 #16
zpeakerz --> jeg er ligeglad, men det kan jo være at man glemmer at svare, og derved er det jo ikke en mulighed for at score billige points. Jeg har nok af dem, så jeg surmuler ikke over dit svar.
Men jeg har en kotyme her inde at jeg legger et svar når spørger er tilfreds med mit svar/kommentarer. Mange gange skal points deles, og så er det op til spørger hvem der skal have points så bliver man spurgt om man ikke gidder at legge et svar.
Men det er min måde at gribe tingene an, og det findes 100 andre måder at gøre det på :o)
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
21. april 2003 - 22:12 #17
Hey cdc!

Jeg sagde det HELE for sjov. jeg kommenterede e-man's indlæg, fordi han er min ven. Desuden (som du nok også mener) er det fucking 30 points. Jeg tror ikke at nogle af os to har "brug" for dem.
Avatar billede zuiq Nybegynder
27. april 2003 - 20:11 #18
Du kan også smide favicon.ico i roden af dit site. Altså "/" på din server.
Så kommer iconet for det meste på hele tiden, men det er ikke altid.
I Safari (OSX browser) kommer den vist på altid. Og i IE 6.0 kommer det vist også altid på.

Men det kræver jo at du kan komme ind i roden af dit site.
Avatar billede raffar Juniormester
10. maj 2003 - 00:14 #19
Ikonet bliver altdid vist i Mozialla og Opera, men du kan som sagt ikke få det til at blive vist konstant i Explorer.