Avatar billede komski Nybegynder
20. april 2003 - 18:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl SU - 0013

Når jeg prøver at installere win98 får jeg denne fejlmeddelse.

Fejl SU-0013
Installationen kunne ikke oprette filer på startdrevet.
Windows 98 kan ikke installeres.
Opret en MS-DOS-bootpartition, hvis du har HPFS eller WIN NT-filsystem.
Deaktiviter Lantastic- netværk eller superstor komprimering, før installationen.

Hvad gør jeg for at komme videre?
Jeg ved ikke hvad der snakkes om i fejlmeddelsen.
Mit filsystem er fat32(tror jeg, det er ihvertfald lavet på fdisk (har to partitioner))

Hjælp
Avatar billede vic256 Nybegynder
20. april 2003 - 18:24 #1
Er den primære partition sat aktiv via f.eks FDISK og er den primære partition formatteret? Jeg har ikke installeret 98 i laaaaang tid, men jeg mente ellers den havde et værktøj til at oprette og formattere partitioner under installationen...
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2003 - 20:13 #2
Du har oprettet 2 partitioner kan jeg se :)
Disse partitioner skal formatteres. Hvis de ikke er formatteret får man ovennævnte besked ved forsøg på installering af windows. Så svaret er: boot på startdisketten og formater dit C: drev med kommandoen format c:
Avatar billede sup3rbuck Nybegynder
23. april 2003 - 00:05 #3
Tror nærmere du har et ntfs fil system ...
du er nød til og lave drevet/drevene om til fat32 for og installere win9x..
Avatar billede komski Nybegynder
23. april 2003 - 17:09 #4
Efter endnu en formatering er der ingen problemer. Dejligt;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. april 2003 - 19:33 #5
;) tak for point :)