Avatar billede mathsk Nybegynder
20. april 2003 - 14:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

tdc+siemens c55+bærbar+ wap eller gprs?

jeg har en bærbar.. eller det vil sige jeg FÅR en bærbar.. og så kunne jeg godt tlnke mig at kunne gå på nettet mens jeg kører i bil og tog og sårn.
jeg ved at det kan lade sig gøre, men jeg aner ikke hvordan, koster det ekstra, hvad kalder man det, er det WAP eller GPRS.. jeg har en mobil telefon men abn hos TDC.. og den understytter GPRS og WAP.. hvordan gør jeg så?
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2003 - 14:23 #1
you will need a GPRS abonnement with TDC and it cost about 25kr. for 1 MB data transfer
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2003 - 14:25 #3
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2003 - 14:27 #4
Your PC (laptop) and phone need to comunicate with each other, this can be for example with IR (infrared) or bluetooth
Avatar billede mathsk Nybegynder
20. april 2003 - 15:30 #5
jamen.. altså dvs, at det koster 25 kr hver gang jeg har uploadet/downloadet 1 mb? og så dertil 125 kr om mnd?..

jeg har nu et fastnet abn hos tdc.. 256/128 bit bredbånd.. kan jeg bruge det til noget?
jeg tænkte på om jeg kunne bruge mit abn over min telefon?
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2003 - 17:07 #6
NO you can NOT use your fastnet abn. you have to pay extra. Its a hard life :o)
But look at it another way! IF you used your mobile telephone as a modem then you would be paying maybe 1kr. per minute.GPRS allows you to be online all the time but you only pay for the data you send/receive. The reason it costs so much is that it is quite new and not used so much but I expect it will become cheaper.
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2003 - 17:09 #7
something else! I'm not sure if your "bærbar" and c55 can communicate with each other!
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2003 - 17:10 #8
Yes, through the serial port!

Sadly, while the phone can be used as a modem with a serial cable, it doesn't have an IR port

http://www.infosync.no/news/2002/n/2486.html
Avatar billede mathsk Nybegynder
20. april 2003 - 19:53 #9
jsmen det kan jeg ikke så eller hva?
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2003 - 20:02 #10
It should be possible, but I use bluetooth to connect the laptop and phone! you can use the serial port to connect the PC and phone
Avatar billede mathsk Nybegynder
20. april 2003 - 20:22 #11
hmm.. k tak for oplysningerne, og linksene.. jeg vil lige tænke over om jeg vil betale så meget.. men tak skal du have!