Avatar billede /krag Nybegynder
20. april 2003 - 13:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra Quicktime fil, til MPEG fil!

Hey

Står i den situation, at jeg har lånt et digital camera, og har optaget sådan nogel små film! Nu har jeg fået mig et lille film program (windows movie maker) og skal ha` mine små film ind! Men, hvordan får jeg en quicktime fil, til en mpeg fil? Det er nemlig sådan en filtype, jeg skal bruge, for at kunne ligge det ind i windows movie maker!
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2003 - 13:28 #1
http://www.dvdrhelp.com/tmpgencdvd.htm

To convert from QuickTime MOV videos you must download the QTReader.vfp and copy it to the TMPGEnc folder
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2003 - 13:29 #2
og lidt flere detaljer:
http://dvd-hq.info/Compression.html
Avatar billede /krag Nybegynder
20. april 2003 - 13:32 #3
Okay, nu har jeg så downloadet den der fil, men hvor ligger den der TMPGEnc folder henne?
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2003 - 13:35 #4
Tools required: Latest TMPGEnc.

TMPGEnc er programmet som hele guiden er bygget på. Så det skal du inst. først.
hent det her:
http://www.tmpgenc.net/download_files/TMPGEnc-2.510.49.157-Free.zip
Avatar billede /krag Nybegynder
20. april 2003 - 13:43 #5
Det er hermed også downloadet! Denne TMPGEnc folder - det er da et program, efter hvad jeg kan se?!
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2003 - 13:45 #6
Ja, det er et program. Har du læst guiden ???????

Du skal installere det, og så skal du ligge QTReader.vfp i samme folder som TMPGEnc
Avatar billede /krag Nybegynder
20. april 2003 - 14:04 #7
tak - det virker!