Avatar billede keano Nybegynder
20. april 2003 - 12:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XP - error code 4

Hej
Jeg får 'error code is 4' når jeg forsøger at installere XP på en bærbar FIC A550 bærbar. Jeg har også forsøgt mig med andre styresystemer - win2k fryser tidligt i installationen og win ME kommer aldrig videre end Scandisk

Jeg tror jeg har indsnævret mistanken til fujitsu Harddisken, men jeg kan ikke få løst problemet, indtil videre har jeg:

- lavet en ny partition og formateret med Partion Magic (PM melder ingen fejl)
- Lavet en ny partition med fdisk
- undersøgt HD med Fujitsu's test utility (ingen problemer) og lavet en 'erase' med en erase utility fra Fujitsu.

men uanset bliver scandisk ved med at melde fejl...

Er der nogen der har prøvet noget lignede og fundet en løsning ?
Avatar billede hub Nybegynder
20. april 2003 - 12:44 #1
http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;330181  Inkompatibel hardwarekomponent
Avatar billede keano Nybegynder
20. april 2003 - 15:15 #2
Jeg er ret sikker på at det ikke er det der er problemet, så skulle HD være defekt og det er der ingen af de tests jeg har udført der tyder på.
Avatar billede hub Nybegynder
20. april 2003 - 15:18 #3
Der er ikke nødvendigvid tale om en defekt harddisk, snarere en PCI enhed. Kan du ikke prøve at loade setup defaults i BIOS? (I øvrigt kan en HDD godt have fejl i bootsektoren uden at det opdages af testprogrammer..)
Avatar billede keano Nybegynder
20. april 2003 - 15:33 #4
Jeg har forsøgt at loade setup defaults uden held.

Jeg er i gang med at undersøge om det hænger sammen med en fejlmeddelse ved boot: "PXE-E61: media test failure, check cable" - det er vist noget med at den forsøger at boote over netværk eller kigger efter et eksternt device - der har åbenbart været en scanner tilsluttet.

I den forbindelse er jeg i gang med at forsøge at opdatere BIOS, men jeg får desværre en fejlmeddelse i PhoenixPhlash programmet.
Til sidst vil jeg forsøge at resette cmos, men jeg kan ikke fatte hvordan jeg får "kabinettet" åbnet.. :-) og jeg er ikke nået til vold endnu - det er ikke min computer.
Avatar billede hub Nybegynder
20. april 2003 - 15:38 #5
1.3 How to erase the password if the password is forgotten?

Answer:

You could adjust DIP SWITCH 4 to clear CMOS ( RTC ) data. The DIP SW4 position is under Memory socket door. You can use small flat screw-driver to adjust position#4 switch to ON and waiting for 3 to 5 minutes, then, please switch back to OFF position in the DIP SW4.

Warning!! Before clear CMOS ( RTC ) data, you must remove the AC adapter and Battery first.

http://pcg.fic.com.tw/A550/A550FAQ.htm#1.3
Avatar billede keano Nybegynder
20. april 2003 - 15:44 #6
Jeg har godt fundet ovenstående, men jeg kan ikke få det til at passe med noget som helst. Når jeg fjerner "memory socket door" er der bestemt ikke nogen switches....
Avatar billede keano Nybegynder
26. april 2003 - 14:02 #7
Tak for hjælpen HUB - problemet er der desværre stadigvæk. Alle tests viser 0 fejl, men når jeg kører scandisk melder den 1.000.000 fejl.... løsningen nærmer sig en ny harddisk..
Avatar billede keano Nybegynder
03. maj 2006 - 16:11 #8
lukker