Avatar billede imphenzia Nybegynder
20. april 2003 - 10:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Layer link til andet layer

Jeg er igang med min første hjemmeside i dreamweaver og vil gerne vide om dette er muligt:

Jeg har lavet et layer midt i som er meningen skal være det hvor alle mine ting skal være når folk trykker på mine knapper.

Jeg har derefter lavet et andet layer ved siden af som skal bruges til menu. Kan jeg linke fra det ene layer (menu) så det bliver åbnet i den anden? Og hvordan hvis jeg kan?
Avatar billede cdc Novice
20. april 2003 - 10:40 #1
Hvis du med layer mener div, så kan det lade sig gøre, men er nok lidt overkill hvis det er din første side. Og løsningen bliver også lidt ting hvis dine layers indehilder en del billeder da det hele skal loades første gang.

Hvis det er tabeller du mener, kan du ikke gøre det.

Men du kan lave en iframe som du så kan bruge til din text

/cdc
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
20. april 2003 - 10:54 #2
Du kunne lave et layer for hvert "indholds punkt" og bruge show/hide layers
Avatar billede imphenzia Nybegynder
20. april 2003 - 10:57 #3
Det er div ja. Jeg har lavet sider før, bare ikke i dreamweaver.

Hvordan kan man show/hide ens layers?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
20. april 2003 - 10:59 #4
Du skal sørge for at alle dine layers er skjult (i prosperties boxen vælg "hidden" ud for "visibility".

Derefter markerer du så et menupunkt, går i "behaviors" og vælger "show/hide layers". Her sætter du det layer der passer med dit menupunkt til at være vist ved onclick, og resten skjult.

And so on for hvert menupunkt.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
20. april 2003 - 11:15 #5
Jeg har strikket et lille eks sammen, lavet i DW's designview

http://www.peterelkjaer.dk/exp/layerside.html

Hiv det ind i din DW, så kan du se hvad der er gjort.
Avatar billede imphenzia Nybegynder
08. april 2005 - 19:46 #6
tror lige jeg lukker den her efter så længe..