Avatar billede jordandk Nybegynder
20. april 2003 - 00:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

En Computer på nettet kun!!!! Men 2 Ip-adr.!!!!

Hmm, mit problem er at jeg har to faste ip-adr. (tdc)som kører gennem en switch. (kan ikke lave nogle indstillinger for switchen).

Det hele virkede før jeg slog min linux firewall fra pga problemer med den, og det virkede før jeg fik firewall'en. Min stationære virker fint med nettet, og får sin sin Ip fra DHCP, mens der på den bærebar står automatisk privat adresse, så i standart gateway'en står der heller ikke noget.

Har prøvet at slukke for adsl modemet, og afinstalleret netværkskortet i den bærebar, men det vil ikke virke!!!
Har også prøvet at pinge min bærebars Ip, men uden resultat, fik bare timeout på den, og 100% tab af pakkerne jeg sendte.

Har Xp Home på den bærebar og Xp Pro den stationære.
Avatar billede kenp Novice
20. april 2003 - 10:53 #1
automatisk privat adresse? hvad mener du med det? har du selv sat en ip adresse derind? har du prøvet at gå i engeskaber for netværk og så sat den til at hente sin adresse via dhcp?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
20. april 2003 - 11:47 #2
1) du kan ikke have 2 faste ip adresser ved TDC - endten har du 2 dynaiske ip adresser og så burde det virke - eller du har én fast - og så er det der dit problem er
Avatar billede jordandk Nybegynder
20. april 2003 - 14:31 #3
Har selv løst problemet...

Og jeg har 2 faste IP- adr... En til hver computer!!! Tsk tsk, ikke stille spørgsmål til hvad har, men hvad man skal gøre...

Det er hermed lukket!!!

Mvh Jordan