Avatar billede zion Juniormester
19. april 2003 - 23:47 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Skal bruge logo

Hejsa!

Jeg er ved at lave en hjemmeside for min søster som ejer et gå i byen sted i Århus. Det hedder "den høje". Så logoet skulle gerne se ud som billedet af skiltet på følgende link http://www.denhoje.dk/. Lidt kringlet, men tror man forstår hvis man ser linket.

Skal være på en sort baggrund.

Er der nogen der kan bikse det sammen ??

Skal lige siges at den nye hjemmeside ikke er den der er på nu.
Avatar billede bredker Nybegynder
19. april 2003 - 23:59 #1
kunne bedre bruge en af hendes pizzaer , jeg kan se at hun har tilbud på udbringning , så hun kan sende en til vrå
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. april 2003 - 00:04 #2
kan ikke forstå hvorfor du ikke selv laver det.. du må da være den af alle ( os ) der skulle kende skifttypen bedst.. Gidder ikke lige sidder og klukke dem alle igennem.. så har bare valgt en 'normal'..
og så har du ingen mål opgivet.. så nu har jeg bare selv valgt..

http://www.bornstein.dk/denhoeje.gif

men hvorfor ikke selv lave det?? Dette er lavet på ca. 1½ min i psp.. ( har brugt længere tid på denne kommentar )
Avatar billede zion Juniormester
20. april 2003 - 00:11 #3
Det er ikke hendes grill bar mere så ingen Pizza :-)
Avatar billede zion Juniormester
20. april 2003 - 00:12 #4
/nicklasb logoet ligner meget godt, men kunne man lave det i den mørke grønne som på billedet og så med den samme neon effekt som på billedet ??
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. april 2003 - 00:12 #5
gidder du ikke lige kommentere det det hele egentligt går ud på?? Tak.. :D
Avatar billede zion Juniormester
20. april 2003 - 00:13 #6
Har ikke noget design program :-( ellers kunne jeg måske selv have lavet det.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. april 2003 - 00:13 #7
sorry.. så ikke din besked..

hmm.. ikk nu.. måske senere.. men hvorfor ikke selv lave det?? eller evt. give nogle mål, farvekoder osv. hvis der skulle komme en anden forbi og ville kigge på det??
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. april 2003 - 00:15 #8
men ikke for noget.. jeg har altså brugt den farve du selv har valgt i menuen osv.. skulle det ikke være den aligevel??
Avatar billede zion Juniormester
20. april 2003 - 00:18 #9
Det er en gammel hjemmeside jeg ikke har lavet der er på. Den skal laves helt om.

de mål du har brugt er fine.

Det er en mørkere grøn i selv logoet og så med neon lys bagved. Måske lidt svært at se på billedet.

Kan godt være jeg skulle anskaffe mig et program selv. psp er det Pant shop pro ??
Avatar billede gamer61 Nybegynder
20. april 2003 - 01:42 #10
Jeg ved ikke om du kan bruge et af dem her. De er ikke så kunstfærdige da det kun to ca. 3 min i alt at lave.

http://home20.inet.tele.dk/pcfreak/hoje.jpg
http://home20.inet.tele.dk/pcfreak/hoje2.jpg

P.S.
Jeg ville nok selv købe Adopes Photoshop da jeg synes den er bedst
Avatar billede stone Forsker
20. april 2003 - 08:23 #11
her et hurtigt forsøg i psp

http://www.stone.subnet.dk/hoeje.jpg
Avatar billede stone Forsker
20. april 2003 - 08:26 #12
ps man får nok en 403 fejl, hvis der bliver trykket på linket, skriv blot linket.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. april 2003 - 11:58 #13
det er sikkert bare mig, men var det http://www.denhoje.dk/Images/Forside.jpg vi skulle efterligne?? for jeg er lige lidt væk nu..

forstod heller ikke lige det du mente med neon.. skal det så være med den sorte fyldfarve inde i ?? eller ??
er det noget ligende http://www.bornstein.dk/denhoeje02.gif du mener??
for ellers forstår jeg ikke lige :(
Avatar billede zion Juniormester
20. april 2003 - 12:11 #14
/nicklasb Det sidste du har lavet er rigtig godt. Mangler bare de 2 streger hvis du vil lave dem
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. april 2003 - 12:12 #15
og ja.. psp står for paint shop pro.. Kan kun anbefale den.. Hvis man ikke lige frem er prof- grafikker kan jeg SLET ikke se hvad man skal bruge photoshop til..
Hvis man ikke er mester til det, syntes jeg man får lige så meget ud af en Paint Shop Pro..
og prisen er også klart et punkt, at se på.. i følge edbpriser koster en photoshop 6.295 kr. Jeg tror jeg fik min psp til ca 1.000. (kan ikke lige huske)..
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. april 2003 - 12:13 #16
hvis du stikker mig en font, der passer lidt bedere med billedet, kan jeg godt rette det.. men gidder altså ikke sidde og kigge en masse fonts igennem for at lave et gratis logo.. :(
men stik mig et link, så smækker jeg den med ind på..
Avatar billede zion Juniormester
20. april 2003 - 12:34 #17
Tror jeg vil kigge efter PSP, det lyder som om det er lidt nemmere og billigere.

Den font du har lavet er ok, men bare for at gøre det lidt mere besværligt, kan du så gøre den lodrette streg på d'et lidt højere. Det samme gælder for h'et og j'et i "høje".

Tror godt man kan se hvad jeg mener på www.denhoje.dk
Avatar billede stone Forsker
20. april 2003 - 12:41 #18
du kan faktisk lave det i paint med de krav du har til dit logo.
Avatar billede stone Forsker
20. april 2003 - 12:44 #19
ps: du kan downloade psp i en prøveversion for 31 dage:

http://www.jasc.com/download_4.asp?
Avatar billede zion Juniormester
20. april 2003 - 12:44 #20
Det havde jeg tænkt på, men synes ikke jeg kunne finde nogen neon effekt.
Avatar billede zion Juniormester
20. april 2003 - 12:45 #21
OK, tak.

Vil prøve det inden jeg køber det hvis det koster 1000 kroner
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. april 2003 - 13:48 #22
har lige været ude, så har ikke lige fået lavet det.. men to min.. så skal den være der.. :)

stone -> Hvilken version af paint har du ??
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. april 2003 - 13:51 #23
noget ligende dette http://www.bornstein.dk/denhoeje03.gif ??
gidder ikke lave det om mere, så tag det eller lad være..

Men nu du har hentet en trail-version kan du jo også bare selv lave det.. ;)
Avatar billede zion Juniormester
20. april 2003 - 14:09 #24
Det er perfekt.

Nu mangler jeg bare et svar så du kan få lidt point for din tid.

Tak for hjælpen og god påske
Avatar billede stone Forsker
20. april 2003 - 19:26 #25
paint version 5.1 xp pro
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. april 2003 - 19:30 #26
stone -> ok.. samme her.. lidt underligt, jeg har ikke blur efekt, alpha-efekter, opacity og så videre i min.. hmm..

zion -> her er et svar.. :) Glad for at du kunne bruge det.. men ikke for at spille smart eller noget som helst.. men ville det ikke være sjovere selv at have lavet det??
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. april 2003 - 19:31 #27
effekt even.. resten er gratis.. ;)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
21. april 2003 - 00:14 #28
har du hentet det der skulle hentes, så jeg kan få slettet det fra min server igen ??
Avatar billede zion Juniormester
21. april 2003 - 09:41 #29
Ja du må gerne slette det igen.

Tak