Avatar billede ferdinand.k Mester
19. april 2003 - 22:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

opsætning af server...

jeg sidder med en ny compaq server der skal sættes op. maskinen skal sættes op i en virksomhed i københavn. Det jeg leder efter er en der har erfaring med at sætte dette op. mine krav til systemet er som følger:

Alle klienter skal kunne maile ud af huset, fra en fælles mailadresse. derudover skal alle klienter dele en Access database. Desuden skal klienterne kunne gå på nettet, men kun på et begrænset antal sider...

dette skulle være alt...

skriv hvad i har brug for, og hvorlang tid i mere at dette ville tage, så kan vi snakke om pris osv over messenger på : ferdinand_k@hotmail.com

takker...
Avatar billede knightmare Nybegynder
19. april 2003 - 23:37 #1
Ferdinand,

Hvilket isenkram og software er til rådighed?
Avatar billede ferdinand.k Mester
19. april 2003 - 23:41 #2
Small Business Server på win 2000 server, med en sprit ny compaq 2,4 ghz server... jeg finder lige et link...
Avatar billede ferdinand.k Mester
19. april 2003 - 23:43 #3
det er vist sådan en her: Proliant ML310T01 P4 2800 Mhz KIT 36GB HD og 256MB Ram
Avatar billede ferdinand.k Mester
19. april 2003 - 23:45 #4
Avatar billede knightmare Nybegynder
19. april 2003 - 23:49 #5
hvad med internet-adgang, IP-adresse, domæne-navn, netværk, switch, skal du køre ISA-server, Firewall, Antivirus?
Avatar billede ferdinand.k Mester
19. april 2003 - 23:52 #6
jeg har fået etableret ADLS på adressen, med fast ip. en erhvervsløsning fra TDC. Desuden har jeg en switch 8 kanals. Med domain-navn, mener du bare www.mitfirma.dk ik'?

desuden kører klienterne win98...
Avatar billede ferdinand.k Mester
20. april 2003 - 00:25 #7
er du på messenger?
Avatar billede knightmare Nybegynder
20. april 2003 - 00:35 #8
le_knightmare@hotmail.com
Avatar billede knightmare Nybegynder
20. april 2003 - 00:36 #9
Det ligner salami-metoden - har du prøvet at opsætte en server før?
Hvornår skal det ske og hvor meget tid har du?
Avatar billede ferdinand.k Mester
20. april 2003 - 00:52 #10
alle andre skal være hjertelig velkommen til at deltage...
Avatar billede kam1138 Nybegynder
22. april 2003 - 22:30 #11
Har du fået løst opgaven? Forsøger at fange dig over MSN
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. april 2003 - 01:03 #12
har fået løst opgaven...