Avatar billede bahzad Nybegynder
19. april 2003 - 21:19 Der er 12 kommentarer

deling af skærm over internet

hej

Jeg vil gerne forbinde min pc med min brors i Sverige. Det skal være sådan at jeg kan se hans skærm i min pc og kunne styr hans computer. Vi har begge internet, men ikke fast IP. Er der et program der kan klare dette opgave.
Avatar billede izemate Nybegynder
19. april 2003 - 21:26 #1
Prøv det der hedder Remote administrator på radmin.com der skriver du bare ipen på comuter ( skal have samme program ) og vupti du kan se hans skrive bord osv..

Benytter det selv og synes det er et godt program men det er godt nok med fast ip over lan men tror ikke det er noget problem over internet.

<\\izemate
Avatar billede riversen Nybegynder
19. april 2003 - 21:33 #2
eller www.realvnc.com

fungerer også via browseren pga. javakompatibilitet.

kunne heller ikke forestille mig remote admin har problemer over internet :-)
Avatar billede bahzad Nybegynder
19. april 2003 - 21:35 #3
er der resiko for hacking
Avatar billede leif Seniormester
19. april 2003 - 23:26 #4
Altid, når man begynder at arbejde med sådanne programmer !!! Men hvis han kun har det kørende efter aftale og han alligevel ikke har fast ip, så bliver chancen mindre.
Avatar billede popsy Novice
20. april 2003 - 02:46 #5
Hvis i har xp begge to, kan i vel bare bruge fjernsupport funktionen i messenger?
Avatar billede keil Nybegynder
23. april 2003 - 14:18 #6
Hvorfor ikke benytte netmeeting ?

Når du har åbnet Netmeeting skal du gå i Hjælp/Emner i Hjælp/Deling af programmer i et møde, og så vælge det du gerne vil.
Avatar billede popsy Novice
06. maj 2003 - 00:26 #7
Fandt du ud af det?
Avatar billede bahzad Nybegynder
06. maj 2003 - 10:27 #8
nej ikke rigtigt.. Jeg skulle bare have noget software der kunne vise fuldskærm af det video signaler jeg får fra VHS
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. maj 2003 - 10:38 #9
Så skal du ikke regne med at det komme til at fungere. Det kræver en ret stor båndbredde at kunne overføre live video, og det kan slet ikke lade sig gøre med fjernstyring.

Alle programmer til fjernkontrol kan fungere over internettet, men hvis du vil streame video, skal du nok til tænke i andre baner... ex. realplayer + en streaming server, windows mediaplayer + streaming server...

Mht. problematikken med dynamisk DNS, kan I jo vælge at registrere IP nummeret hos DynDNS - så kan i let finde hinanden vha. DNS navnet.

JP
Avatar billede kr-data Nybegynder
06. maj 2003 - 10:44 #10
www.realvnc.com, så gå ind og download server + viewer, (nb. hvis du ikke vil kunne gå ind på den ene computer, så bare viewer på den ene) indstaller det på computerne.

Den computer hvor skærmbilledet skal kunne ses går du nu ind i menuen start -> programmer -> realvnc, vncserver. Set den nu op som den skal bruges (nb. brug en ikke standard displaynummer f.eks. 53) og set en kode, så vælg ok.

På den der skal se billedet gør følgende.
Menuen start -> programmer -> realvnc -> vncviewer
Gå ind i indstillinger og vælg at den ikke skal kunne fjernkontrollere.
Tryk nu ok til det og tryk IP-adressen på den computer der er server (du finder den ved at holdmusseknappen over VNC ikonet nederst i højre hjørne, hvis du kører XP skal du måske trykke på en pil mod venstre for at få den til at vise det.)
nu har du IP'en f.eks. 80.161.12.31 så skriv :Displaynummer, hvis det ikke er sat, så skriv ikke noget. Nus skal det se sådan ud 80.161.12.31:51 (NB. seævfølgelig de tal der passer til serveren.)
Hvis den spørger om adgangskode så skriv den i har sat.
Hvis den ikke spørger om adgangskode så, viser den billedet.
Hvis den ikke gør som nogen af de overstånde har du en firewall som blander sig.

Hvis du har en hardware firewall kan jeg ikke hjælpe, hvis du har en software kan du højreklikke på den og sige Disable eller lign. I tilfælde af du bruger XP, højreklik på ikonet netværk (ude på skrivebordet, his det ikke er der får du det frem ved at højreklikke på skrivebordet, vælge egentskaber, og vælge egenskaber for skriverbord, og klik så du har markeret netværkssteder (eller hvad der nu står) vælg ok, og ok), klik på egenskaber, vælg det netkort/modem som du bruger til internettet, højreklik på det, og vælg egenskaber, vælg det faneblad helt til højre og fjern vingen ved det der firewall.
Avatar billede keil Nybegynder
09. maj 2003 - 13:07 #11
På dette link finder du alt hvad der findes af freeware web-konferences. Hvilket der er bedst afhænger af hvad du skal bruge det til.
Linket er:

http://www.thinkofit.com/webconf/forumsoft.htm#freeware
Avatar billede popsy Novice
12. juni 2003 - 03:04 #12
Du bør nok give noget feedback, eller få lukket spørgsmålet igen :)