Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 20:54 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Bios Upgrade + Maskine fryser ved ikon flytning

jeg leder efter en bios update til et bundkort
det eneste jeg har fundet ud af , er at det er et modificeret bundkort
når jeg starter op står der 62-0425-001437-00101111-071595-sis730s-m810lr-h

mit problem er at når jeg er inden i windows så fryser den med det samme bare ved at flytte rund på et icon,
alt andet kan man godt flytte rund på ,
sys : amd duroon 800
bundkort = unknown
ram 256 mb ,133 mhz
harddisk : samsung 40 gb
Avatar billede fromsej Praktikant
19. april 2003 - 20:56 #1
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
Prøv om ikke Aida kan give dig et direkte link, eller nogle flere oplysninger.
Hvilket styresystem kører du med?
Avatar billede hub Nybegynder
19. april 2003 - 20:57 #2
Det er  nok ikke en biosupdate du har brug for.
Men prøv at hente AIDA www.aida32.hu  så du kan se hvilket kort du har.
Avatar billede hub Nybegynder
19. april 2003 - 20:57 #3
:)
Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 20:57 #4
jeg kører med winXP pro
Avatar billede zyp Nybegynder
19. april 2003 - 21:01 #5
I xp kan du jo ved at klaske Ctrl+Alt+Delete få et proces vindue op, det kan jo give en rigtig god ide om hvad det er
Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 21:06 #6
Hvis du hentyder til at jeg skulle kunne se hvilken processer der bruger systemet for meget således at låser .... så er der intet at komme efter .... et deltaljeret overslag af problemet.
" Efter boot kommer man fint ind i xp ... man kan også godt flytte mapper på skrivebordet og åbne vinduer ... klikke rundt inde i stifinderen ... kort sagt " alt man gør i xp" ... MEN lige så snart man rykker et IKON på skrivebordet eller andet sted .. så fryser pc'n med det samme ... og kan kun bruges igen efter hardboot."
Avatar billede fromsej Praktikant
19. april 2003 - 21:09 #7
Det lyder underligt.
Jeg tror lige du skal scanne for evt virus her:
http://housecall.trendmicro.com/ - online virusscan
Hvis ikke det er problemet, så prøv at sætte din XP CD i drevet og klik på Start->Kør SFC /scannow
Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 21:10 #8
Jeg har lige prøvet Aida på maskinen ... og ganske kort efter frøs den igen.
Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 21:11 #9
Det kan ikke være virus da hd'n er blevet fdisket og formateret og alt det der.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. april 2003 - 21:12 #10
Aida var til at give dig nødvendig info om din BIOS og dit bundkort.
Avatar billede zyp Nybegynder
19. april 2003 - 21:13 #11
Jeg søgte for sjov på google.com på dit motherboard nr og se hvad jeg fandt:

http://www.motherboards.org/mobocop/view/solved/16468.html
Avatar billede fromsej Praktikant
19. april 2003 - 21:14 #12
Har du overvejet Hardwarefejl, muligvis Ram, eller en anden driver til dit grafikkort?
Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 21:23 #13
Jeg har været på motherboards.org og kigge og fandt også linket til producenten ... mun er problemet så det at de kun har en masse bios'r til M810L .... og jeg har fundet ud af via aida at det rent faktisk hedder M810LR ... den model findes ikke her http://www.pcchips.com.tw/bios/bios.asp?module_id=4
Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 21:24 #14
Ang hardware fejl .... ram er blevet udskiftet.
Der har været installeret det sidste nye Nvidia driver, AgpDriver fra SIS og IDEdriver også fra SIS.... intet hjælper.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. april 2003 - 21:26 #15
Avatar billede fromsej Praktikant
19. april 2003 - 21:28 #16
Navn Drivers
Password All
Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 21:30 #17
Jeps ..fandt ud af det ;-)

Takker og prøver.

Vender lige tilbage senere.
Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 21:58 #18
I'm Back

Jeg kan ikke flashe biosen ... får følgende meddelse.

"a:\amin336
DOS/4G Protected Mode run-time Version 2.01a
Copyright (c) Tenberry Software,inc. 1996
*Chipset type - SiS Sis/SB
*Flash Part  - SST 39VF020_V1
*Error 2      - file does not exist"
Avatar billede fromsej Praktikant
19. april 2003 - 21:59 #19
Hmmm, er det fra diskette, så prøv med en ny diskette.
Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 22:02 #20
jeg er nærmere inde på at jeg ikke bruger den rigtige kommando ... kender du den .... flash programmet hedder amin336.exe og rom filen hedder 010425S.ROM
Avatar billede fromsej Praktikant
19. april 2003 - 22:03 #21
Jeg kender ikke det Flashprogram, min BIOS er Award.
Prøv at gå ind på www.wimsbios.com, der er masser af hjælp at få.
Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 22:21 #22
oki ... jeg dropper sagen ... problemet ser ud til at være uløseligt.
Takker for hjælpen .... pointne er dine "FROMSEJ"
Avatar billede fromsej Praktikant
19. april 2003 - 22:22 #23
Det er ikke uløseligt, jeg kigger på det og vender tilbage.
Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 22:24 #24
jeg tror vist jeg fik klikket forkert .. hvordan får jeg nu givet dig pointne ???
Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 22:25 #25
okay .... glæder mig til hvad du finder ud af. :-)
Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 22:33 #26
Jeg har selv fundet fejlen ... Der er sat et Gforce4 MX440 kort i .. og det kan s.. inte arbejde sammen med motherboardet :-) Men takker for den gode hjælp ... kan bruge dem i fremtiden.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. april 2003 - 22:35 #27
Godt, hvad med din BIOS?
Hvis det ikke er nødvendigt at opgradere den, er det nok klogest at lade være.
Tak for points.*S*
Avatar billede technotede Nybegynder
19. april 2003 - 22:43 #28
Bios kunne ikke opdaters .... selv tak.