Avatar billede mwr Nybegynder
19. april 2003 - 20:09 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

upload af fil til cliche?!

Jeg er hostet af lorte cliche, og prøver forgæves at uploade en fil til serveren.

Jeg har efterhånden prøvet en del upload scripts (da jeg ikke selv er voldsom go til php endnu), men jeg får samme fejl hver gang:

Warning: Unable to create '/upload/upload.php': No such file or directory in /usr/www/gerbil_dk/public_html/upload/singleupload.php on line 47

Warning: Unable to move '/tmp/phprbAZBw' to '/upload/upload.php' in /usr/www/gerbil_dk/public_html/upload/singleupload.php on line 47

Er der andre der også er hostet af cliche der har et upload script der virker??

-Martin
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2003 - 20:18 #1
Jeg har et script i asp hvis interessen er der?

Jeg har også selv cliche..

//JuztMe
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. april 2003 - 20:29 #2
er du sikker på at du har rettigheder til at uploade?

jeg kan ikke selv PHP.. men der renoget med at man kan skrive phpinfo og lægge det op på serveren, og se om man har rettigeder osv.

jeg har selv Cliche og bruge et PHP upload script som virker
Avatar billede htm Nybegynder
19. april 2003 - 20:30 #3
Prøv evt. dette script: http://www.nothing.dk/upload/upload.php

Det ved jeg virker fint! Husk at ændre mappen til øverst hvor det skal ligge - og husk at give chmod 777 på den mappe du vil uploade til!
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
19. april 2003 - 20:32 #4
jeg har ikke forstand på PHP... men check det er det rigtige bibliotek du uploader til... jeg ville nok prøve at oploade til /usr/www/gerbil_dk/public_html/upload/ i stedet for bare /upload/ ...

MEN... Jeg vil ikke hænges op på noget!!!
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. april 2003 - 23:03 #5
du bliver sikkert hostet på en freeBSD server.. Jeg fik nemlig samme problem da jeg flyttede min side for en af deres windows-servere, over på freeBSD'en..
Jeg skrev til dem, og fortalte dem om mit problem, og fik lidt efter et svar tilbage med at de havde aktivede det.. fik dog aldrig tjekket det.. men de siger i hvert falde at de har sat det på min bruger nu..
tjekker det lige..

men ring eller skriv til dem, og forklar dit problem.. ;)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. april 2003 - 23:11 #6
jo.. det virker sku.. ;) http://www.bornstein.dk/uploadtest.php
Lucky me!!

Ej, kan kun sige "Det hjælper sku at kontakte dem.. De er ikke så slemme som alle går og siger"..

Faktisk klarede de den inde for, tror det var 4 timer, over email-support..
Avatar billede schaefner Juniormester
19. april 2003 - 23:22 #7
Jeg har nu aldrig haft problemer med at uploade hos dem.
Avatar billede popsy Novice
20. april 2003 - 01:00 #8
Har også Cliche, og har aldrig haft problemer! Vil gerne fremhæve deres yderst tålmodige og altid høflige telefonsupport!
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
20. april 2003 - 01:09 #9
popsy -->> Enig... De er altid friske med et smil (grin), og gør hvad man beder dem om (inden for rimlighedens grænser) men man taler med dem...
Avatar billede popsy Novice
20. april 2003 - 03:41 #10
Tiger> Præcis hvad jeg mente, men bedre formuleret! ;)
Avatar billede benzon Praktikant
20. april 2003 - 13:32 #11
du skal chmode den mappe du vil uploade til :)

Så burde de fleste upload scripts virke uden de store problemer....
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2003 - 10:55 #12
Nogen der ved hvorfor cliches server var nede her i går?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
21. april 2003 - 11:00 #13
har den været det?? min har da virket hele dagen i går ?!?
Avatar billede popsy Novice
21. april 2003 - 11:11 #14
Jeg har såmænd heller ingen problemer haft!
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2003 - 11:28 #15
Hmm, så ved jeg ikke hvad der var sket, men mit webhotel hos dem, fungerede ikke i godt 2 timer..
Avatar billede benzon Praktikant
27. april 2003 - 14:25 #16
mwr se nu at få lukket det her spørgsmål istedet for at køre videre på det gamle...
Avatar billede benzon Praktikant
27. april 2003 - 14:25 #17
med at cliche køre af pommeren....

Du skriver ikke meget any way...
Avatar billede mwr Nybegynder
28. april 2003 - 18:56 #18
tak for hjælpen drengene!!