Avatar billede cyberbase Nybegynder
20. november 2000 - 11:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opdeler jeg et felt i Access 2000

Hvordan opdeler jeg et enkelt felt i min tabel i Access 2000, således det bliver til 2???
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
20. november 2000 - 11:26 #1
Forklar nærmere
Avatar billede powell Nybegynder
20. november 2000 - 11:35 #2
Er det i Tabeller: Så skal du vælge den tabel, gå ind under design og tilføj en ny kategori.
Avatar billede cyberbase Nybegynder
20. november 2000 - 11:59 #3
Jeg har en tabel (under tabeller), hvori der et felt, hvori der både indgår en tal værdi og tekst. Mit ønske er at dele dette felt op i 2, således jeg får et felt udelukkende med talværdierne og et andet felt udelukkende med tekst i
Avatar billede powell Nybegynder
20. november 2000 - 12:09 #4
Det kan ikke gøres på nogen nem måde.

Den måde jeg ville gøre det på er at programmere en kode der kunne sortere tekst og tal og placere dem i vær deres kollone.

Den besværlige mpde er at gøre dette manuelt, men den er meget besværlig specielt hvis man har over 278 i skemaet. Alt under er vel ok.
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
20. november 2000 - 12:55 #5
Hvis oplysninger har en fast bredde kan du oprette 2 nye felter, derefter lave en opdateringsforespørgsel og bruge funktionerne Left([felt],xx) og MID([felt],yy,xx)

xx = antal tegn
yy = start position

Hvis det ikke er fast bredde, bliver det sværere, men det kan lade sig gøre.
Avatar billede region Nybegynder
20. november 2000 - 16:39 #6
uffe KLD har ret...

MID funktionen er den bedste til dette formål.. se evt under hjælp her er et par gode eksempler..
Avatar billede region Nybegynder
20. november 2000 - 17:25 #7
eller...!!!!

http://users.bigpond.com/wemba/

Her kan du hente et program der gør hvad du ønsker.