Avatar billede nicidem Nybegynder
19. april 2003 - 15:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Navnet på denne ting?

http://acept.la.asu.edu/courses/phs110/expmts/exp5/balltoy.gif
Nogen der ved hvad sådan en fætter hedder på dansk eller engelsk? tror ikke den bare hedder Swinging Ball toy...

Og hvis der er nogen der ved noget om fysikken ved dem, eller har nogle sider om dem, må de gerne smide dem her (point for gode sider) =)
Avatar billede swasper Nybegynder
19. april 2003 - 15:57 #1
Evighedsmaskine
Avatar billede ffn Nybegynder
19. april 2003 - 16:05 #2
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. april 2003 - 18:53 #3
Den er "opfundet" af Christiaan Huygens i midten af 1600-tallet.
Den bliver brugt til at beskrive "loven om energibevarelse"
Den kinetiske energi ½ * m * v^2 = konstant
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. april 2003 - 18:53 #4
og nej ffn, det er ikke så'n en
Avatar billede nicidem Nybegynder
20. april 2003 - 22:17 #5
Mange tak, lækkert =)
hedder den virkelig "Evighedsmaskine" er det ikke bare et udtryk, for maskiner der i teorien kan blive ved med at køre?
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. april 2003 - 22:30 #6
Ja og nej.

NEJ dette er ikke en "Evighedsmaskine"
JA det er et udtryk, for maskiner der i teorien kan blive ved med at køre
Avatar billede nicidem Nybegynder
21. april 2003 - 21:06 #7
tak =)
Avatar billede julebetty Nybegynder
18. februar 2004 - 03:06 #8
hvor kan man købe den jeg har altid godt kunne tænke mig sådan en (gerne e-shop)
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. februar 2004 - 04:08 #9
LOL jeg sidder lige og læser det her uden at opdage at det faktsik er mig selv som svarer på spørgsmålet! Imponerende. Hvor fanden vidste jeg det fra!? lol. Nå men det er jo også langtid siden.
Har selv haft så'n en. Gad vide hvor den er blevet af?
Anyway jeg tror jeg købte min på Experimentariet i Hellerup, eller måske Planetariet i KBH. De har den så'n nogle steder hvor de har alle mulige dimser. Museums butikker og souvenirs butikker.