Avatar billede morteeni Nybegynder
20. november 2000 - 09:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netkort

Hej jeg har et problem med mit netkort
Her i weekenden da jeg tænte min computer
lyste ingen af LED på netkortet. Aften før virkede det. Jeg prøvede alt og havde den i en anden computer og der virkede det heler ikke. Computeren finder det og installere det men det gider ikke virke.
Avatar billede rca Nybegynder
20. november 2000 - 09:43 #1
Har du en hub, som din computer er linket op til?
Typisk vil der ikke være lys i Netkortene hvis der ikke er link.
DvS hvis din hub er slukket vil der ikke være lys i netkortet.
Avatar billede morteeni Nybegynder
20. november 2000 - 10:01 #2
Ja det er en hub jeg er linket til og den er tændt, men det der er mækeligt er at den virket dagen før. Jeg kan ikke pinge nogen den siger bare at modtager ikke er tilgængelig.
Avatar billede rca Nybegynder
20. november 2000 - 10:13 #3
Netkortet kan jo være gået i udu.
Hvis hub\'em er OK og Kablet er OK, så er der næsten ikke andet tilbage end et defekt netkort.
Avatar billede powell Nybegynder
20. november 2000 - 10:27 #4
Lad mig se, prøv følgene:

1. Tjek om alle stik er monteret rigtigt.
2. Stik et andet netkort i computeren og prøv om det virker, Hvis ja, er netkortet muligvis dødt. Hvis nej er HUB\'en eller motherboardet stået af.
3. Prøv at flytte netkort over i et andet stik. Hvis det virker ni, kan det være motherboard og/eller softwaren.
4. Genetabler driverne. (også til bussen på dit bundkort). Virker det s´tadig ikke kan dit bundkort havde taget skade.
5. Nulstil din BIOS. Prøv igen.
Avatar billede razmataz Nybegynder
20. november 2000 - 11:20 #5
Det ville måske være relevant at spørge om kortet normalt lyser selvom der ikke er noget stik i. Men som det er lige nu lyder det MEGET som om kortet er smuttet i svinget... Bare fordi det bliver installeret ordentligt betyder der ikke at kortet ikke er defekt. Det windows tjekker med er nemlig PnP chippen på kortet som fortæller hvad der skal ske.... men hvis datachippen har bagt for længe og blevet lidt branket i kanten... ja.. så er der ingen anden udvej end at købe et nyt kort.... Jeg kan anbefale Intet EExpres Pro 10/100 management adapter.
Avatar billede krusell Nybegynder
20. november 2000 - 18:41 #6
har du overclocket din maskine?