Avatar billede happyhenrik Nybegynder
19. april 2003 - 12:14 Der er 13 kommentarer

RH9 på en XP vha Vmware

Jeg sidder her og forsøger mig med at installere RH 9 på min XP maskine -
dette gøres i en virtuel maskine lavet af Vmware.

MEN... når installationen når til cd2, kommer den med en fejl om at den ikke
kan åbne xpdf-2.01-8.

http://www.happyhenrik.dk/rh9.jpg

Jeg har prøvet at hente iso filen fra sunsite igen og brændt den ud - det
hjalp ikke.

Nogen der har en ide om hvad dette skyldes ?

Skal lige siges at dette er mere eller mindre min første linux installation,
så jeg er lidt af en rookie... beklager
Avatar billede soreno Praktikant
19. april 2003 - 15:41 #1
Inden du brænder cd'en bør du verificere iso'en i forhold til md5.
http://www.etree.org/cgi-bin/counter.cgi/software/md5sum.exe

Original md5:
ftp://sunsite.dk/mirrors/redhat/9/en/iso/i386/MD5SUM

Hvis de ikke er ens er der gået noget galt i downloaden.
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
19. april 2003 - 20:28 #2
Virker mystisk da jeg har hentet den 2 gange fra Sunsite... Men den der MD5sum - hvordan virker den ?
Avatar billede soreno Praktikant
20. april 2003 - 10:06 #3
md5sum fil_som_skal.beregnes.iso
Så sammenligner du resultatet af din fil med den originale i link2.
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
20. april 2003 - 10:51 #4
de er ens....
Avatar billede allinux Nybegynder
24. april 2003 - 12:11 #5
Så er det formentlig cd'en der ikke kan læses af det drev der sidder i XP-maskinen.
Man kan under installationen af RH 9.0 tjekke installationsmediet. Prøv det.
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
24. april 2003 - 12:16 #6
jeg har prøvet at tjekke den - den melder fejl på cd 2. Jeg har prøvet på 3 forskellige slags medier, brændt med 4x hastighed og endda prøvet med et andet cd drev...

Måske den version VmWare jeg har ikke kan håndtere RH 9 ?? gik fint med RH 8
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
26. april 2003 - 18:22 #7
Jeg sidder lige med næsten det samme problem. xpdf-2.01-8 er en pakke til læsning af Acrobat PDF filer. Evt. kan du måske vælge denne pakke fra. Men jeg løste det på en anden måde.
Jeg er så heldig at have 2 CD drev, brænder + DVD. Og hvor fejlen dukkede op gik jeg ned på iconet i højre hjørne for mit CD-DREV, valgte edit, skiftede opsætning fra mit brænderdrev til mit DVD-drev. Trykkede så OK til at prøve at installere xpdf-2.01-8 igen. Og så virkede det. Måske du kan løse det på samme måde.

:-)
Avatar billede nexoz Nybegynder
30. april 2003 - 16:22 #8
Husk lige på at VMware ikke understøtter Redhat 9 endnu. Jeg kunne sagtens installerer det, men jeg kunne ikke få brigded netværk til at kører på Redhat'en.
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
30. april 2003 - 17:46 #9
ok - ja så gider jeg da slet ikke forsøge... :0)
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
30. april 2003 - 19:10 #10
Jeg har nu ikke prøved det men netværket endnu, men jeg fik Redhatten installeret synes bare ikke jeg kunne få vmware-tools til at installere optimalt :-(
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
30. april 2003 - 19:12 #11
Men prøv at søge i nyhedsgruppen news.vmware.com den der hedder vmware.guest.linux
Avatar billede nexoz Nybegynder
30. april 2003 - 23:58 #12
Redhat 8 kører dog upåklageligt på den. Jeg kan KLART anbefale at du skaffer dig en VMware tools som er kompitabel med din linux distr. da den forøger performance meget.
Avatar billede nexoz Nybegynder
01. maj 2003 - 00:01 #13
Nu er det version 4.0 jeg kører med forresten, men for lige at vende tilbage til dit spørgsmål, så kan du mounte din linux distr.'s .iso filer som CD-rom drev på den VM du opretter, og bede den om at boote derfra. Jeg havde selv problemer med min RH 7.3 hvor min CD2 var meget ridset, så jeg downloade RH8 og mountede .iso'erne istedet.