Avatar billede jara Nybegynder
20. november 2000 - 09:36 Der er 12 kommentarer

SMS service

Hvordan kan man oprette en SMS service fra sin hjemside? Den skal være operatøruafhængig - dvs. brugeren skal ikke oplyse om sit teleselskab - kun sit mobilnummer - og det skal kunne tage højde for den kommende nummerportabilitet.

Findes der en tilgængelig og opdateret database med mobilnumre og operatører?
Avatar billede disky Nybegynder
20. november 2000 - 09:37 #1
Du kan snyde lidt og bare sende det videre til en eksisterende service.

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. november 2000 - 09:40 #2
\"og det skal kunne tage højde for den kommende nummerportabilitet.\" det er efter min mening en umulighed, da det vil være muligt at skifte fra f.eks. TDM til Sonofon og stadig beholde dit nr. fra TDM..
Avatar billede jara Nybegynder
20. november 2000 - 09:44 #3
-> tdaugaard

lige præcis, men ikke desto mindre bliver det en realitet fra den 1. januar (tror jeg nok)
Avatar billede mansoor Nybegynder
20. november 2000 - 09:44 #4
Du kan finde en access-tabel med operatør/mobil-nr på http://www.telestyrelsen.dk/
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. november 2000 - 09:48 #5
jara:> yep .. og så fucker alle SMS sendere der er på nettet. Man vil stadig kunne sende til mange da det jo ikke er alle der vil skifte selskab, men der er sikkert også mange det vil \"gå galt\" for.

ligemeget hvad folk kommer med her, så vil jeg næsten sætte 1000 point på at der ikke kommer en løsning der er bullet-proof.. altså der kan forstå når folk skifter selskab men stadig har samme nummer.
Avatar billede jara Nybegynder
20. november 2000 - 11:22 #6
Jeg har lige fået svar fra Telestyrelsen og fik en henvisning til:

http://www.dannet.dk/412567C100470108/alldocs/QE447337F12D9311AC125685D00424C49?OpenDocument

Meeeen det løser ikke mit problem endnu...
Avatar billede razmataz Nybegynder
20. november 2000 - 11:24 #7
Der kommer ikke en løsning med mindre der bliver oprettet en query database med alle folks tlf nummre... men der er nok ikke så sandsynligt vel?
Avatar billede technoas Nybegynder
01. december 2000 - 13:45 #8
Prøv at kikke på http://www.script.dk/sourcecode.asp
der er en sms service man kan downloade!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. december 2000 - 13:55 #9
ja, men ikke en der tager højde for  d. 1 Januar\" problemet ..
Avatar billede bsp Nybegynder
13. januar 2001 - 00:10 #10
Sæt denne form ind i din <body>, så skulle den virke.

<form action=\"/tools/sendsms.asp\" method=\"POST\">
<p align=\"left\"><font face=\"Arial\" size=\"2\">
  Afsender:&nbsp; </font><input type=\"text\"
  name=\"Sender\">
<p align=\"left\"><br>
<font size=\"2\" face=\"Arial\">
  Modtager: </font><input type=\"text\"
  name=\"Recipient\"></p>
<p align=\"left\"><br>
<font size=\"2\" face=\"Arial\">
  Besked:&nbsp;&nbsp; </font><textarea
  Name=\"Message\" rows=\"4\"
  cols=\"24\"></textarea>
  &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input type=\"submit\" name=\"B1\" value=\"Send SMS\" style=\"font-family: Arial; font-size: 10 pt; font-weight: bold\">
<br>
</p>
</form>
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
13. januar 2001 - 00:12 #11
bsp:> /tools/sendsms.asp ?
Avatar billede bsp Nybegynder
16. januar 2001 - 21:37 #12