Avatar billede zeion Nybegynder
18. april 2003 - 21:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kryptering Windows XP... hvordan.. ?

Jeg har et lille problem.. jeg havde krypteret nogle af mine vigtige filer ( Cs key og wit webbank-id ) Men efter en reinstallation, har jeg ikke adgang til de filer.. Nogle der ved hvordan jeg kommer i kontakt med de filer.
Avatar billede amplificator Nybegynder
18. april 2003 - 21:10 #1
Alle de vigtige data har du andre steder. Cs Key er på coveret til dit HL/CS.. Pg webbank burde du vel vide..?
Avatar billede zeion Nybegynder
18. april 2003 - 21:12 #2
Jeg har en fil til min webbank, det er ikke kun det... det er også mit årsregnskab.!
Avatar billede dana Nybegynder
18. april 2003 - 21:15 #3
Netbank...der havde du vel en nøgle? Du kan få en ny ved at henvende dig til banken på nettet. Mange gemmer nøglen på en diskette, i tilfælde af at der sker noget med harddisken eller at de skal kunne logge på netbank på en anden PC.
Avatar billede dana Nybegynder
18. april 2003 - 21:16 #4
Har du reformateret harddisken, uden at tage back-up af dine filer?
Avatar billede zeion Nybegynder
18. april 2003 - 21:21 #5
nej nej.. det der er mit problem er at de filer stadigvæk ligger der, men de er krypteret ( grønne ).. og efter jeg reinstalleret windows Xp så har jeg ikke adgang til dem. Nogle der ved om det er med mit logon navn eller hva det er den bruger til at se det er mig.. !?
Avatar billede double-g Juniormester
18. april 2003 - 21:35 #6
Glem det. Du har slettet nøglen til at låse krypteringen op, da du formaterede. Hvis du kunne få adgang til dem uden nøglen ville krypteringen ikke være noget værd.
Avatar billede dana Nybegynder
18. april 2003 - 21:37 #7
Hvis du ikke har eksporteret din private nøgle og EFS-certifikatet til en diskette eller CD-rom inden du formaterede, så kan du ikke få fat i dine krypterede filer.
Avatar billede dana Nybegynder
18. april 2003 - 21:40 #8
Kig I Windows hjælp menuen, hvordan du skal gøre næste gang. Søg efter Eksportér certifikat og Vælg Eksportére et certifikat med den private nøgle.
Avatar billede zeion Nybegynder
18. april 2003 - 21:48 #9
:( ok... Men tak afligevell !
Avatar billede proxis Nybegynder
23. april 2003 - 07:53 #10
Avatar billede zeion Nybegynder
20. august 2003 - 10:35 #11
tag lige min point igen.