Avatar billede cyberdude Nybegynder
20. november 2000 - 00:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

print side via php script ??

Kan man via php udskrive sin side på printeren

eller skal man over i javascript for at få det til at fungere ??
Avatar billede maduni Nybegynder
20. november 2000 - 00:52 #1
Jeg tror ikke det er muligt med PHP
jeg har brugt javascript her:
http://www.maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uid=38
Avatar billede mains Nybegynder
20. november 2000 - 01:10 #2
PHP er et serverside scripting sprog, ingen dele af PHP-koden afvikles på klienten, og det er derfor ikke muligt at få din browser til at printe ud vha PHP, der skal du bruge JavaScript istedet.

Hvis du derimod ønsker at dokumentet skal printes ud serverside, kan du evt bruge kommandoerne exec eller system til at køre en kommando der kan printe det du ønsker.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
20. november 2000 - 01:13 #3
okay!!
Avatar billede jd Nybegynder
20. november 2000 - 13:00 #4
med javascript hedder det java script:print() !