Avatar billede iqnis Nybegynder
19. november 2000 - 23:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Computeren fryser når den tænker for meget på nettet

Jeg har en Compaq presario 5861
med et Supra Express internt modem
Jeg har også et standard 56K modem fra TeleDK, men lige meget HVAD jeg bruger, så stopper computeren med at bruge internettet i 6-7 sekunder med jævne mellemrum, som om den \"behandler\" de data der er hentet. Bagefter loader den alle de data den er gået glip af og så bliver den overbelastet og går ned, hvorfor?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. november 2000 - 23:27 #1
er det noget den har gjort altid eller er den lige begyndt på de numre? har du viruschecket din pc for trojanske heste som fx subseven (prg der kan fjernstyre din pc)
Avatar billede blazer Nybegynder
19. november 2000 - 23:29 #2
Har du prøvet at:
1.Skrue op for radiatoren eller tænde en brændeovn
2.Lægge en varmedunk ved siden af den
3.Lukke diverse vinduer eller andet der kan give træk!
4.Sælge dn pc da den åbvenbart kan tænke og så købe en ny!
Avatar billede blazer Nybegynder
19. november 2000 - 23:29 #3
Bytheway..hvorfor tænker den på nettet?? hvorfor ikke en lille lækker female Compaq?(Ville jeg da hvis jeg var en pc)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2000 - 00:04 #4
Har du prøvet at fjerne det externe modem og geninstallere det interne modem også se hvad der sker. Noget kunne tyde på måske konfligt mellem de to modem, eller også er det en windows joke, som gør at du skal ´have installeret windows helt på ny.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
20. november 2000 - 00:30 #5
>blazer har du røget mågebæ idag?
Avatar billede powell Nybegynder
20. november 2000 - 08:47 #6
Det lader til du har nogle \"Compaq\"-agtige fejl, her henter du de sidst nye drivere op updates. Det kan hjælpe i de fleste tilfælde af fejl.

Husk også at tjekke om du har den nyeste BIOS (på Compaq hedder det en SoftPaq)

http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp?action=drivers&model_number=5861&cat=Desktop
Avatar billede jccm Nybegynder
20. november 2000 - 09:29 #7
Det problem du beskriver der virker som om at du har dine modemkabler til at ligge op af nogle strømkabler. Det kan skabe de problemer du beskriver der. Hvis du desuden har en telefon koblet sammen med dit modem (især B&O) så er det et oplagt problem.
Avatar billede iqnis Nybegynder
20. november 2000 - 13:51 #8
jeg har ikke en B&O telefon eller en anden telefon for den sags skyld. Jeg har godtnok strømkabler liggende op ad......

Jeg kommer lige i tanke om noget, jeg kunne måske prøve at defragmentere, den kører godt nok lidt langsomt, måske vil jeg også installere Win.ME.DK nnu jeg er igang!
Avatar billede rajo Nybegynder
20. november 2000 - 13:53 #9
Det der er galt her, er at du har/oplever flow prob.
Løsningen er/kan være at skrue hastighede lidt ned, eller lidt op. :-)
Giv mig lige et par sek, så finder jeg lige en go\' modemstreng til dig...
Avatar billede rajo Nybegynder
20. november 2000 - 13:57 #10
Gå ind under kontrol panel -> modem -> egenskaber -> advanseret -> yderlige indstillinger -> skriv dette \"AT+MS=V90,1,14400,33600,32000,45333 \"

Det pjeler at hjælpe :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2000 - 23:51 #11
Strømkabler er nok til at give problemer og unødig støj på linjen, så PC\'eren kommer til at tænke sig \"fast\". Sørg for at telefonledningen er hel fri for strømførende kabler, da telefonkablet ikke er støjdæmpet på nogen måde overhovedet.

Prøv endvider at holde dig til dit interne modem.
Avatar billede egede Nybegynder
25. november 2000 - 23:32 #12
prøv at sætte bit-raten lidt ned
(gå ind i kontrolpanel->modem->vælg det modem du skal bruge-> vælg så den der hedder noget med hastigheden og sæt den ned [jeg kan ikke huske helt præcis hvad det hedder eftersom jeg kører med ADSL] )

Hvis det ikke virker så prøv at geninstallere det indbyggede modem (du fik sikkert softwaren til det med da du købte computeren)
Avatar billede iqnis Nybegynder
28. januar 2001 - 14:01 #13
tak for alle svarene, jeg prøver mig lige frem & finder snart det rigtige svar!