Avatar billede trivial_clemme Nybegynder
17. april 2003 - 23:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af kamera til computer!

Har MAJOR problems.. med at tilslutte mit "nye" kamera til computeren.. Har købt et brugt olumpus c-700... Når jeg stikker USB kabelt i, finder computeren også rigtigt nok kameraet, men inde i Paint Shop Pro eller det medfølgende program til kameraet (Olympus ting) kan den ikke overføre billeder... Den skriver følgende : http://www.sss-online.dk/olympus-fejl

Ved sgu ikke helt hvad jeg skal gøre..

Før jeg tilsluttede kameraet havde jeg en mobil telefon tilsluttet, men regnede med at den bare ville installere det hele korrekt hvis jeg stak kameraet i.. Det gjorde den så også, men den vil stadigt ikke importere...

Håber I kan hjælpe-..
Avatar billede superanden Nybegynder
17. april 2003 - 23:58 #1
har du husket at tænde kamaraet og åbne linsen ? som der står i fejlmeddelsen
Avatar billede superanden Nybegynder
17. april 2003 - 23:59 #2
.
Avatar billede halifax Nybegynder
18. april 2003 - 00:52 #3
Har du set efter om kameraet ikke blot optræder som en ekstra "harddisk" - et flytbart medie - i Stifinder eller under Denne Computer hvorfra du kan se/kopiere billedfilerne ind i den mappe, du ønsker?
Avatar billede trivial_clemme Nybegynder
18. april 2003 - 01:00 #4
Jeg har selvfølgeligt tændt kameraet og åbnrt linsen.,. den kommer bare med den fejlmeddelse ligemeget hvad jeg gør... er ikke så fedt, hat godt nok 5 års luxus garanti, men er trælst nok alligevel.., Håver virkeligt I kan komme med nogle svar!
Avatar billede halifax Nybegynder
18. april 2003 - 11:26 #5
Går ud fra det er dette kamera
http://www.olympus.dk/digital/c700uz.htm

Info om det er bl.a.
"CAMEDIA C-700 Ultra Zoom har USB AutoConnect interface. Det betyder hurtigere overførsel af billeddata til PC, med det medfølgende USB kabel. Kameraet genkendes som et drev på computeren, når det tilsluttes USB-porten."

Som jeg skrev tidlige: har du set efter, at kameraet ikke blot optræder som et ekstra drev?
Dvs. du skal ikke importere via Olympus software, Paint Shop Pro eller andet software.
Avatar billede halifax Nybegynder
18. april 2003 - 11:33 #6
Se også FAQ om usb tilslutning, hvorfra der også kan hentes manual.
http://www.olympus.dk/digital/faq_usb.htm
Avatar billede trivial_clemme Nybegynder
18. april 2003 - 13:18 #7
tak for svaret! alt virker perfekt nu!