Avatar billede slemming Nybegynder
19. november 2000 - 21:09 Der er 11 kommentarer

Blankt skrivebord i Win2000 advanced server

Når min server starter op, er der helt blankt skrivebord. Ingen ikoner, ingen startbare ingenting, bare blågrøn windowsbaggrund? Jeg kan sagtens starte programmer etc. op via. taskmanager, men eller kan jeg ingen ting, det hjælper ikke at reboote i hverken safemode, vgamode eller noget som helst ?
Avatar billede bja2 Nybegynder
19. november 2000 - 21:20 #1
Har du prøvet at logge ind på Start - Indstillinger - Proceslinie og menuen start - avanceret - Administrator - Skrivebord - her kan du selv \"lægge\" alt det du behøver
Avatar billede slemming Nybegynder
19. november 2000 - 21:24 #2
øhh...der er ingen startbar...ingen processlinie, ingen ikoner whatsoever ikke engang \"denne computer\"....det skete lige efter at der var en der snublede i en ledning...før virkede alt perfekt?
Avatar billede stig3 Mester
19. november 2000 - 21:47 #3
Så er det godt at du lavede en start diskette :-)

sorry !!!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. november 2000 - 22:19 #4
Hmm ... lyder som om at der er blevet skrevet noget \"ikke-så-godt\" i informationerne.

Jeg vil andbefale at du installere Windows oven i ..
Avatar billede cokeman Nybegynder
20. november 2000 - 08:38 #5
Prøv fra din \"Task manager\" at starte \"explorer.exe\"
Det kunne lyde til at du mangler den i din \"run\" i registry
Avatar billede svein Nybegynder
20. november 2000 - 14:16 #6
cokeman>du har ret ang. explorer.exe som årsagen til problemet, men løsningen tror jeg ikke vil virke da det er sandsynlig at explorer.exe er korrupt.
Start Windows i SafeMode. Windows vil så starte med cmd.exe som shell istedetfor explorer shell. Du skal på forhånd ha pakket ud en ny explorer.exe fra installations cd\'en.
Erstat den nye explorer.exe med den der er ødelagt!
Avatar billede cokeman Nybegynder
20. november 2000 - 14:35 #7
Sorry, men Explorer, er et VITAL SYSTEM KOMPONENT, og kan derfor ikke slettes/Overskrives...  Well det kan du godt, men det finder den selv fra DLLCACHE dir\'et, og ligger den tilbage.
Avatar billede svein Nybegynder
20. november 2000 - 15:03 #8
Ikke når den kører i Safemode!
Avatar billede slemming Nybegynder
21. november 2000 - 11:42 #9
det vil jeg sku lige prøve :-)
Avatar billede karstenh Nybegynder
03. december 2000 - 04:33 #10
Ellers overskriver du også bare den i dllcache?
Avatar billede miciver Nybegynder
11. februar 2001 - 23:21 #11
Gælder det for alle som logger på serveren....at der ingen profil er????......Ellers er det en løsning, at slette din brugerprofil og oprette en ny!!

Giv besked

Michael