Avatar billede jsoftware Nybegynder
17. april 2003 - 15:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

cpu temperatur

hej eksperter

jeg skal bruge en cpu temperatur i mit program til noget logging! MEEEEEN: hvordan får jeg temperaturen på cpu evt. også fan speed, evt2. også mb temp?
Avatar billede jsoftware Nybegynder
17. april 2003 - 15:25 #1
jeg har søgt længe efter et component men har ikke fundet noget der virker!

jeg bruger Delphi 7
Avatar billede dee_kay Nybegynder
17. april 2003 - 15:36 #2
For det første kræver det at dit motherboard understøtter temperatyr.. Det kan du se ved at gå ind i BIOS og se om den skriver det der, ellers understøttes det højst sansynligt ikke... Hvis det gør ligger der 100% noget software på din CD-Rom der fulgte med, der kan vise dig det i Windows...

Håber det hjalp..
Avatar billede jsoftware Nybegynder
17. april 2003 - 15:39 #3
mit bundkort understøtter det hele! jeg har også en hulens masse programmer der viser alt hvad jeg skal bruge.
men jeg skal hente alt informationen i et delphi program.
Avatar billede kfz Nybegynder
18. april 2003 - 22:54 #4
Avatar billede kfz Nybegynder
27. maj 2003 - 20:18 #5
har du prøvet den eller er du bare mærkelig, jeg bruger den selv, og den virker fint
Avatar billede jsoftware Nybegynder
27. maj 2003 - 21:48 #6
jeg har prøvet! jeg kan ikke få det til at virke... min compiler brokker sig når jeg prøver!
Avatar billede kfz Nybegynder
27. maj 2003 - 22:23 #7
ok, det er ellers en god komponent, hvad siger din compiler??
Avatar billede jsoftware Nybegynder
27. maj 2003 - 23:16 #8
det er noget tid siden nu men den kan ikke finde dcu og så når den kan finde dcu så virker det ikke! så går der vist noget galt med varianterne!
Avatar billede jsoftware Nybegynder
16. oktober 2003 - 22:38 #9
hmm virker sku ikke en skid... lukker... havde forkert delphi version til mbockel og  derudover bare aldmindelig brok med delphi... tak for hjælpen og ja...