Avatar billede craliz2 Nybegynder
17. april 2003 - 12:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

GF 2 MX Fryser

Inten når jeg sidder i windows XP eller Counter-strike fryser min PC det gør den konstant, jeg har flyttet alle kortene der giver varme langt fra den og der er i øjeblikket 1 slot imellem GFX kortet og de andre kort. Blæseren har jeg lige renset men det hjalp heller ikke. Derudover kører jeg 85 hZ i cs men når jeg kører 60 hZ gør den det samme.

Tak på forhånd //Mikkel
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. april 2003 - 12:53 #1
Hvis din maskine fryser, skal du følge en standard fremgangsmåde:
1) Ren installation af Windows med et minimum af drivere og programmer
2) Udskift følgende hardware dele en efter en for at lokalisere problemet: CPU, RAM, MB og PSU.

JP
Avatar billede craliz2 Nybegynder
17. april 2003 - 12:59 #2
Det virker ikke det har jeg allerede prøvet
Avatar billede mickey777 Nybegynder
17. april 2003 - 13:01 #3
Så skyldes det sikkert manglende ventilation i dit kabinet, prøv at tage dækslerne af og se om problemerne stadigvæk er tilstede.
Avatar billede craliz2 Nybegynder
17. april 2003 - 13:10 #4
Som standard er min ene side af kabinettet altid af
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. april 2003 - 13:24 #5
at have en eller flere af siderne af på kabinettet er en dårlig idé, sørg hellere for at ha' nogle gode støjsvage blæsere (jeg har selv en 7-8 blæsere placeret forskellige steder)

http://www.studiedata.dk/group.asp?group=106
Avatar billede onkel-l Nybegynder
17. april 2003 - 16:31 #6
det er fordi det er et "MX" grafikkort og win XP. De 2 ting kan bare ikke sammen. Så et nyt grafikkort eller et andet Windows-systen , så er det problen løst..

onkel-l
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. april 2003 - 21:20 #7
onkel> det er jo noget sludder du disker op med, hvor har du det fra.

Vi har her 2 maskiner hvor der sidder Geforce MX kort i og styresystemet er WinXP.

Den ene af maskinerne kører oven i købet med 2 skærme.

Men det er måske fordi jeg kan finde ud af få det til at virke i modsætning til visse andre!
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. april 2003 - 21:23 #8
og skulle jeg lige tilføje at jeg bruger en af de nyeste Nvidia driver 4345.

og en anden ting jeg kan nævne, vores maskiner er så forskellige som nogen kan være, det er ganske vist Asus board, det ældste er en P5A og den nyeste er en P4B-E.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2003 - 10:18 #9
hvad har du fundet ud af?
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. februar 2006 - 00:09 #10
takker for pointene..