Avatar billede mwd Nybegynder
17. april 2003 - 11:11 Der er 8 kommentarer

Kan ikke koble bærbar på det trådløse netværk

Har en stationær pc, som allerede virker med tdc adsl, trådløst netværk. Har så lige købt mig en Wireless USB Adapter som jeg har indstalleret på min bærbare computer. Når jeg går ind i browseren skriver den lige hurtigt nede i hjørnet "registrerer proxy indstillinger" og så får jeg en side op der siger at siden ikke kan findes. Når jeg går ind og trykker på min trådløse netværksforbindelse stå der at jeg sender pakker, men jeg modtager ikke... Hvad kan problemet være???
Avatar billede thundergizmo Nybegynder
17. april 2003 - 11:15 #1
går udfra at den er sat til automastisk at registrere proxy indstillinger. men er den også sat til selv at hente ip adr. !?
Avatar billede xodeus Novice
17. april 2003 - 11:19 #2
prøv det her:
start > kør >> cmd (enter) | ipconfig /renew
Avatar billede kenp Novice
17. april 2003 - 14:29 #3
har du sat wepkryptering til i din accesspoint/router? så skal du også huske at aktiver den samme kryptering i dit usb netkort
Avatar billede mwd Nybegynder
17. april 2003 - 17:54 #4
Når jeg går ind og skriver ipconfig /renew, får jeg en meddelelse der siger: Der opstod en fejl under under fornyelse af grænsefladen Trådløs netværksforbindelse: "Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodning fik timeout"
Avatar billede mwd Nybegynder
17. april 2003 - 17:55 #5
jeg har ikke sat wepkryptering til min accesspoint, men er det noget den kan gøre automatisk?
Avatar billede kenp Novice
17. april 2003 - 19:49 #6
det kan godt være det er automatisk er koblet til automatisk ! jeg kender ikke lige dit ap og usbkort!
Avatar billede mwd Nybegynder
18. april 2003 - 10:40 #7
kan man checke det på nogen måde?
Avatar billede kenp Novice
18. april 2003 - 11:08 #8
ja du kan gå i engeskaber for dit netkort (under netværks indstiliinger) klikke på avanceret og så se om wep er aktiveret.

og kig så samme sted på din stationæ (var også sat op trådløst ikke?) og så sætte dem så de står ens.