Avatar billede goose_man Nybegynder
19. november 2000 - 20:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke finde mine CD-ROM drev i Win2000

Jeg har Win98 med 1stk. 50X CD-rom drev, og 1 Plextor 12/10/32A IDE brænder. Jeg lagde så win2000 ind på c-drevet, og installerede dette oveni Win98 fra Harddisken. Nu kan jeg så vælge både at boote i Win98 og Win2000. Mit problem er, at når jeg booter i Win2000 så er mine cd-rom drev væk?? Når jeg booter i Win98 så er de der begge to. Er der nogle der har en fornuftig forklaring på dette problem? Hvordan får jeg mine IDE cd-rom drev til at virke i Win2000 også?????
Avatar billede handmade Nybegynder
19. november 2000 - 20:04 #1
Hvordan sidder dine drev på controllerne?

(Muligvis har 2000 ikke fundet den ene af dine controllere..)
Avatar billede goose_man Nybegynder
19. november 2000 - 20:11 #2
Min \"systemdisk\" kører på ATA-100 controlleren (ASUS A7V) så har jeg en 4.3gb på primær controlleren og begge IDE cd-rom drev på sekundær controlleren. Men jeg prøvede at flytte et af cd-rom drevene over på primær controlleren, og den kunne stadig kun finde 4.3gb disken i win2000, den finder alle drev fint nok i bios og i win98 ?
Avatar billede goose_man Nybegynder
19. november 2000 - 20:12 #3
Ups...er ny bruger, kom til at acceptere dit svar handmade :-)...selvom det ikke er løsningen, håber I gider hjælpe til alligevel :-))
Avatar billede handmade Nybegynder
19. november 2000 - 20:15 #4
Her, retur til dig :-)
http://www.eksperten.dk/spm/34153
Avatar billede denboj Nybegynder
19. november 2000 - 20:22 #5
lol det er lige med at finde ud af det
Avatar billede goofy75 Nybegynder
24. november 2000 - 11:51 #6
ALI chipsæt problem... (se mine andre posts -håber det hjælper)
Avatar billede peterwn Nybegynder
08. december 2000 - 11:19 #7
Jeg ved ikke om du har fået løst problemet, men der er en bios opdatering fra ASUS (a7v1004a.zip) på http://www.asus.com/products/motherboard/bios_socka.html
Det løste et lignende problem for mig.