Avatar billede benjaminbiegel Nybegynder
17. april 2003 - 02:20 Der er 6 kommentarer

Hvorfor genstarter min computer?

Ca. hver 5. gang jeg starter min computer op og windows lige er læst ind, genstarter computeren uden videre. Jeg har prøvet at formatere harddisken og gen-instalere, men problemet er der stadig. Fejlen kommer altid meget kort efter at windows er startet, eventuelt når man åbner et program eller går på nettet.

Er det muligt at vide hvor i min computer fejlen er, om det er CPU, ram eller noget?
Avatar billede raffar Juniormester
17. april 2003 - 02:28 #1
Hvilket styresystem Win??
Avatar billede raffar Juniormester
17. april 2003 - 02:35 #2
Det er altid fornuftigt at føle sig frem ved at deaktivere nogle processer. Prøv det. det har løst samme problem for mig på et tidspunkt.
Avatar billede olezen Nybegynder
17. april 2003 - 12:03 #3
du har vel ikke oc'et vel ?
Avatar billede biegel Nybegynder
17. april 2003 - 13:47 #4
Jeg har WinXP, men er desværre ikke klar over om jeg har "oc'et", da jeg ikke aner hvad det er.

Men hvilke processer er det man kan deaktivere?
Avatar billede isojumper Nybegynder
18. april 2003 - 20:02 #5
Det lyder som ram-fejl! Hvis du 4 ud af 5 gange uden problemer kan gøre det samme, som 5. gang udløser en genstart, så er det ikke et program eller en proces, der udløser problemet.
Har du eventuelt 2 ramblokke i computeren, som du skiftesvis kan tage ud, for at konstatere om fejlen stadig er der? Ellers lån en anden ramblok for at tjekke det af!
Avatar billede diamant Nybegynder
21. april 2003 - 12:21 #6
Hvilke bundkorte har du, hvad for noget ram har du, og hvordan sidder de (hvile ram slotte)?