Avatar billede denlille Nybegynder
16. april 2003 - 23:59 Der er 7 kommentarer

Spil over nettet (igen)

Hej..

Jeg fik lidt hjælp for lidt tiden siden, men det eneste jeg nåede frem til var, hvordan jeg åbnede min porte på min Linksys router!
Så nu ka jeg åbne porte.. Men her kommer problemet:

Programmer og spil kan ikke finde min internet forbindelse.. Når jeg F. eks. ska opdatere mit Norton, fortæller "live-update" at jeg ik har forbindelse til nettet... Også når jeg ska spille, fatter min computer heller ik at jeg har internet.. Dermed kan jeg hverken opdatereprogrammer eller spille spil over nettet...

Kan nogen fortælle hvad der er galt? Jeg har fået at vide at det måske har noget med min konfiguration af XP at gøre...
Hjælp...
Avatar billede teknik Juniormester
17. april 2003 - 00:07 #1
hmm. har ofte hørt noget om at åbne "port 80", men om den er gangbar her ?
Avatar billede Spotgun Seniormester
17. april 2003 - 00:34 #2
Tvivler på det. Port 80 bruges normalt kun til webservere...
Avatar billede denlille Nybegynder
17. april 2003 - 00:43 #3
F. eks. har jeg et program som skal forbinde sig til en stor server... Men den kan ikke engang finde serveren... Tror I det har noget med porte at gøre?
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2003 - 01:45 #4
prøv at ringe til din ISP! klart det letteste! De kan hjælpe dig med det sammw
Avatar billede emmek Nybegynder
21. april 2003 - 20:09 #5
Alternativt check hvilken firmware du har på din router (vil sikkert stå på en status side på webinterfacet) og check om ikke der er en nyere. Hvis altså det ikke er fordi du helt er kastet af nettet vil problemet 90% sikkert være med routeren.
Avatar billede denlille Nybegynder
21. april 2003 - 22:03 #6
jeg tror du har ret emmek... HJÆLP MIG! Jeg vil ik sidde i flere timer og vente på TDC :D

Jeg har hentet det nyeste firmware nu, er der andet jeg ska gøre?
Avatar billede emmek Nybegynder
21. april 2003 - 22:09 #7
hehe.. ja du skal læse det over i din router?
Hvis ikke det har hjulpet så ville jeg gøre det at jeg ville åbne internet exploreren, funktioner -> internetinstillinger -> fanebladet 'forbindelser'.
Hvis du ser noget som helst i det store hvide felt, skal du slette det. HVis du har noget der, er det alternative opkaldsforbindelser til internettet, fx. hvis du har haft ISDN eller almindelig gammeldags 56K opkobling eller noget helt tredie. Men sagen er at man godt kunne forestille sig at norton og andre 'tror' at de skal detektere om internettet er oppe udfra disse opkaldsforbindelser, og det skal de jo ikke.