Avatar billede bojohn Nybegynder
16. april 2003 - 14:56 Der er 8 kommentarer

Cache

Er det ikke muligt at forhindre at min computer ikke gemmer indholdet af en webside i "temporary internet files"? Nu synes jeg, at jeg har prøvet alt:
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
trykke ctrl-f5

men lige meget hjælper det..Den henter de gamle sider ind

Jeg bruger IE 6.0
Avatar billede virtus Nybegynder
16. april 2003 - 14:58 #1
Prøvet at sætte Exploreres cache lageret til 0 Mb ?

Peter.
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
16. april 2003 - 14:58 #2
Har prøvet at slette alt offlineindhold og alle cookies?
Avatar billede hcma Novice
16. april 2003 - 15:02 #3
Funktioner -> Internetindstillinger ->Midlertidige internetfiler ->Indstillinger ->sæt tilladt brug af diskplads til 0
Avatar billede bojohn Nybegynder
16. april 2003 - 15:04 #4
Man kan ikke sætte cache til 0 mb...Den skal vist være 1 Mb...Men det kunne være cool, hvis man bare kunne forhindre det for én bestemt side.
Jeg har prøvet at slette indholdet, men jeg er ved at teste en preloader for flash, men så snart den har dl billedet én gang, ja så kan jeg ikke se flash preloade billedet, da det bare popper op, fordi det ligger i temp. Og så er det jo at jeg skal ind og slette indholdet i temp hver gang jeg vil se den preloade. Det er ret irriterende, så hvis man kunne få den til at hente en ny udgave fra serveren hver gang så ville det være perferkt!
Avatar billede dana Nybegynder
16. april 2003 - 20:56 #5
Har du prøvet at sætte . "Ved hvert besøg på siden"? Det er det andre foreslår med samme problem, når du checker ude på nettet! Funktioner/Internetindstillinger/Generelt - Klik på Indstillinger i Midlertidige Internetfiler.....
Avatar billede bojohn Nybegynder
16. april 2003 - 21:02 #6
Ja, det har jeg prøvet, men det giver ikke noget resultat. Det man kan indstille der, er om den skal tjekke for nye sider hver gang, men eftersom mine sider ikke er nye, så dur det ikke. Ellers tak for forslaget :)
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
07. april 2005 - 23:58 #7
Jeg ved ikke om dette stadig er aktuelt, men prøv Funktioner -> Internetindstillinger -> Midlertidige internetfiler ->Indstillinger -> Og sæt: Kontroller om der er nye versioner af tidligere gemte sider til "Ved hvert besøg på siden"
Du undgår ikke cache, men sider bliver checket hver gang...
MVH
Louv
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
26. august 2009 - 21:16 #8
Jeg synes, du skulle lukke...
Ved ikke, om noget hjalp - hvis ikke, så snup dine points.. ellers så bare giv dem til miiig ;)
hehe