16. april 2003 - 12:40Der er
27 kommentarer og 1 løsning
Advarsel: azero.dk
Jeg vil godt advare generelt imod at benytte azero.dk som webhotel.
Dette bunder i nogle utrolig dårlige erfaringer med azero og deres mafialignende forretningsmetoder.
1. Vi har for snart 2 år siden valgt at opsige vores webhoteller hos dem, hvilket azero.dk trods gentagne henvendelser nægter at have modtaget, og stadig insisterer på at fremsende nye fakturaer.
2. Vi købte for et par år siden et .com domæne gennem dem, hvilket de har registreret med os som ejere, men med dem selv som både administrativ og tekniske kontakt personer. Dette domæne har de siden selv fornyet, og nægter at redelegere domænet til os, før de har fået betaling for flere års webhotel til domænet, hvilket vi aldrig har bestilt.
Vi har selvsagt valgt ikke at give efter for deres mafia lignende metoder, og vælger nu at overgive sagen til advokat, da vi efterhåndet er RET trætte af hvad der nærmest må betragtes som chikane fra deres side (eller også mangler de bare kunder i desperat grad!).
Håber andre kan lære af dette, og vælge bedre/mere seriøse webhoteller.
Jeg har også været udsat for 1'eren. Jeg modtog 1 rykker, men nægtede at betale da beløbet var 12 gange for højt. Siden har jeg ikke hørt fra dem. Det er ~ ½ år siden.
Sidst vi hørte fra dem var også ca ½ år siden, og vi troede egentlig at de havde fattet at vi ikke havde i sinde at betale for deres "service" efter vi havde opsagt og flyttet vores webhoteller, men så dukkede der en "påmindelse" op forleden dag.
Indlæg på Eksperten skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører heller ikke hjemme på eksperten - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.
Det er muligt at azero ikke har opfyldt en evt forpligtigelse i dit tilfælde - men så længe du ikke har en afgjort sag fra en evt. retssag så synes jeg ikke dit indlæg er relevant. Azero kan jo så også oprette et indlæg hvor de beskylder dig for alverdens onder - men det har jo ingen relevans.
Jeg har ikke noget med azero at gøre (udover jeg har et par domains hostet der) - så dette har intet med det omtalte firma at gøre. Men mere et generelt standpunkt.
Du kan da ikke bevise noget. Vi har da kun dit ord mod deres.
Jo - men direkte at beskylde dem for mafia metoder og hvad ved jeg - så kunne du i stedet for fortælle din historie fra et objektivt synspunkt. Man kan sagtens fortælle om sine oplevelser uden at beskylde andre for noget der ikke er afsagt dom over. Jeg ved at det kan være svært at finde de pæne ord frem når man er ophidset - men det hjælper ikke at kaste med mudder.
dinkie> mener du at man på eksperten kun kan komme med negativ kritik af produkter, services m.m., såfremt man på forhånd har kørt en retssag og vundet?
De punkter jeg har fremført har været ret konkrete og bevisbare. Men hvordan beviser man noget på eksperten? Et link til en doms-afsigelse, eller? :-)
"mafia" var måske en anelse i overkanten, men det er det nærmeste jeg kommer beskrivelsen, når man tager en kundes "ejendel" som gidsel for at få betaling for noget som kunden ikke har bestilt.
Det er meget trist at se måden danske webhotel udbydere udvikler sig på, alene herinde på eksperten.dk er næsten alle udbydere blevet omtalt, nogle flere gange end andre.. :)
Findes der et sted man kan dele sine efaringer af webhotel udbydere, negativt som positivt ?!?
Nej man skal da være velkommen til at give sit besyv med. Men det er måden hvorpå det skrives jeg er lidt efter. Man kan jo godt komme med rene facts uden at kalde nogen noget grimt. Det må jo være op til den enkelte at bedømme de facts der fremlægges og selv danne sig en opfattelse ud fra det. :o) Skal man bruge termer der henleder til injurier - så synes jeg dog at man skal kunne bakke op omkring det med andet end ens eget ord.
Ellers synes jeg at det er sundt med indlæg der kan udfordre de service udbydere vi har - så vi eventuelt kan få bedre produkter og services.
virtus >> DHT er et rigtigt godt hold, det vil jeg give dig ret i.
Ellers synes jeg at jeg gentagen gange har hørt det som indlægget handler om. Ikke minds på usnet hvor folk deler sine holdninger omkring webhoteller - både positive og negative.
Denne tråd er endvidere lige i overkanten til Eksperten, så den vil jeg ikke gå ind i, men jeg vil råde alle der vælger at opsige abonomenter o.l. altid at sende opsigelsen i anbefalet brev. Så har man bevis. Det gør det hele meget nemmere. Hvis det ikke hjælper så anmeld det dog til politiet.
Jeg kender intet til virksomheden der bliver omtalt her uden at de har en utrolig oplysende og brugervenlig hjemmeside.
Arne_v > Hvis man vil have en kop te er webhostpriser.dk vist den eneste danske side som gør sig med det, ellers er der ikke rigtig andre muligheder, men jeg vil da godt ligge server plads til hvis der er nogle der vil bikse noget sammen =)
Peter..
ps ved ikke hvad der gik galt før.. men hele min post kom ikke med.. heh
Hmmm.. havde ikke fået besked om at der var kommet flere svar på mit indlæg :-(
hoejrup> problemet er at vi HAR rettet henvendelse til aZero.dk ... og ikke bare 1, 2 eller 3 gange ... (snarere 10 eller 20), og for os at se reagerer de kun på betaling af girokort, og al snak om opsigelser og dens slags er de ikke interesseret i at høre om, eller fortæller os bare at de ikke har modtaget dem (eller snarere har forlagt dem/smidt dem ud).
At køre en sag gennem forbrugerstyrelsen eller det danske retssystem ville vi (og mange andre af deres kunder) ganske sikkert vinde, men det er jo langt fra gratis.
Min holdning er som før sagt. Når man opsiger aftaler, abonomenter o.l. skal man altid sende sin opsigelse skriftligt med anbefalet brev. Så har du beviset for at det er afleveret.
fsconsult.dk>Ok! Det er ikke god reklame for Azero.dk. Men det koster 80 kroner at klage til Forbrugerklagenævnet, og Azero.dk bliver derefter nød til at stoppe dit abonnement.
Azero.dk anvender de samme ulovlige metoder som Viasat, og Forbrugerinformation kører i øjeblikket en sag mod dem. Det er nemlig forbudt at binde en forbruger i 12 måneder iflg. Købeloven.
... har faktisk også oplevet at azero.dk nægter at have modtaget min opsigelse. Og de har siden løbende sendt regniger. Selvom jeg har haft 3-4 andre webhosts siden til mine domains! Hver gang jeg får regninger henvender jeg mig, og de lover at undersøge sagen, og at vende tilbage. De vender aldrig tilbage. En enkelt gang fik jeg dem til at indrømme at de har modtaget opsigelsen. Men det har ikke stoppet strømmen af regninger...
Og jeg har faktisk også oplevet det med at de holder liv i et gammelt domain. Jeg havde et .org domaine, som de åbenbart holderliv i. Sansynligvis for at de senere kan hævde at de har hostet domainet, og jeg så skylder dem penge.
... desuden er det et skodwebhotel, med en sensationel dårlig service, mailserver der er ekstremt ustabil, og så er de jo heller ikke ligefrem hverken hurtige hvad angår servere eller forbindelser, og de er langt bagud med de services de har kørende.
.. jeg fatter ikke at der stadig er nogle der bruger dem. Der findes webhosts der er billigere og bedre derude...
Selv har jeg skiftet til et Australsk hostingselskab http://www.neathosting.net. De har en super oppetid, fede servere der står i New York, på de vildeste forbindelser, og de sørger for at holde serverne opdaterede, har det bedste administrations Interface jeg har oplevet, og så har de den bedste support jeg nogensinde har oplevet. Helt i særklasse et godt webhotel! .. og nej, jeg får ikke procenter. Jeg har bare selv brugt mange og dårlige webhosts igennem tiden, og er glad for at jeg omsider har fundet en god webhost. Og hvis jeg kan hjælpe andre med at undgå de samme problemer, ville det være rart...
Jeg har også (er også) blevet udsat for punkt 1. Det er umuligt at få fjernet det site igen. Jeg sendt 2 skriftlig opsigelser, samt mange e-mails (hvor e-mails blev besvaret...tja, 2-6 uger senere) Jeg har nu modtaget en regning samt 2 annulleret regninger "da det var en fejl", og jeg har betalt dem, for jeg er træt af dem. Hvis de kommer med flere regninger/rykker, så får de altså høvl.
Jeg blev for ca. 1 måned siden kontaktet igen af azero som stadig påstår de ikke kender til min opsigelse af abonnoment. Så lover de at sende opsigelsespapirene (igen!), men det dukker aldrig op - så skriver jeg til dem og de svarer at post danmark må have mistet brevet...
Helt ærligt, hvor mange breve er det lige post danmark mister !
Utroligt de vil gemme sig bag samme dårlige undskylding hver gang.
Jeg har præcis de samme problemer med dem. Jeg har kæmpet i to år for at komme ud af deres systemer. Men de bliver ved med at kæmpe med arme og ben, pakker problemerne med opsigelserne ind i, at "det er for kundernes skyld, at der er specielle opsigelserutiner...." osv. Jeg har ikke engang haft domains liggende hos dem i flere år, men de vil stadig have penge for produkter de ikke yder. Det er helt utroligt. Kan kun advare mod denne udbyder!
jeg har hørt fra flere på eksperten og en del andre på irc at de har oplevet det samme og mener at det ikke kan være meningen.
jeg nægter selv at sende en ny opsigelse og har sagt til inkasso firmaet at jeg ikke vedkender mig gælden.. så må de tage mig i retten.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.