Avatar billede soda Nybegynder
16. april 2003 - 11:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af Service Manager på Windows 2000 Workstation

Jeg har i den seneste tid prøvet, at installere client delen af MS SQL Server på diverse klienter og det virker også fint, men jeg kan ikke få Service Manager med.

Hvis jeg derimod installer MS SQL Server 2000 Evaluation Edition, så får jeg Service Manager med, men kan af gode grunde ikke opdatere til Service Pack 3.

Hvordan kan jeg få installeret en SQL Server på en Workstation og derved få Service Manager installeret også ?
Avatar billede pollas Nybegynder
22. april 2003 - 16:48 #1
Er ikke sikker, men er det ikke noget med udgaven af SQL sever... Mener, at det kun er dev. editition, der alder sig installere fuldt på andet end deciderede servere... Men jeg kan så absolut huske forkert! Er dog sikekr på at have set en opstilling på Microsoft's site vedr. hvor og hvordan de forkellige udgaver kan installeres.
Avatar billede soda Nybegynder
22. april 2003 - 19:26 #2
Jeg må prøve med dev. udgaven på fredag når jeg kommer tilbage på arbejdet. Vi har jo kæmpe licens fra M$, så vi har stort set alt, hvad de laver. Hvis det er den udgave der skal til, så må det blive den vi bruger.
Avatar billede soda Nybegynder
25. april 2003 - 11:17 #3
Jeg har prøvet, at installere SQL developer fra Microsoft Office XP Developer (SQL 2000 Professional Edition) Disk 5 of 7. Det gik også ok på en PC, som ingen SQL server/client software havde i forvejen.

Jeg har imidlertidigt afinstalleret evalueringsudgaven af SQL Server 2000 på min arbejdstation og nu kan jeg ikke installere SQL Server 2000 Dev. udgaven. Dvs den kommer ikke længere end til "DemoShield preparing for installation". - Billedet forsvinder og der sker aldrig en dyt mere. sqlstp.exe ligger i hukommelsen, så jeg kan ikke starte en ny installation uden, at få fejl om, at installationen allerede er i gang.

Pollas: Du har svaret på mit spørgsmål, så du skal have point, men hvordan overdrager jeg pointene til dig ?
Avatar billede pollas Nybegynder
25. april 2003 - 19:57 #4
I'm not in it for the money :) Og har vist ikke rigtig løst problemet...
Avatar billede soda Nybegynder
26. april 2003 - 03:20 #5
Du har løst problemet for jeg kunne installere Service Manager på en workstation. Mit problem med, at jeg ikke kan installere dev udgaven på min egen workstation er et ny problem, men mener ikke det er nødvendigt, at oprette en ny opgage på det, hvis du nu kendte til problemstillingen ;o)
Avatar billede pollas Nybegynder
27. april 2003 - 03:38 #6
Hmm... kunne det være en reg.db entry der skulle rettes/fjernes - med lidt hjælp fra google?
Avatar billede soda Nybegynder
27. april 2003 - 12:30 #7
Jeg kigger på det i morgen på arbejdet. Ellers må jeg reinstallere lortet ;) - Det tager ikke så langt tid. Jeg har et image af min arbejdsstation.