Avatar billede smis Nybegynder
16. april 2003 - 11:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installationsprogram (java-pgr. skal kunne installeres af bruger)

Jeg har lavet et program i Java, som jeg kør i en dos-promt. Det er meningen at programmet og jdk skal brændes på en cd, som en enhver så kan installere ved hjælp af en "setup-fil". Udførelig vejledning ønskes og evt et link. PS. Jeg er ikke hardcore programmør: Derfor gerne en grundig forklaring. På forhånd tak.
Avatar billede _carsten Nybegynder
16. april 2003 - 11:59 #1
Her et link til programmer som kan genere en setup-fil
nogle koster penge, andre ikke - jeg ved ikke hvor gode de er.
http://freedownloadscenter.com/Programming/Setup_Utilities/

Selv anvender jeg et godt setup-program, som både kan lave programgrupper i startmenuen + ændre/tilføje i registreringsdatabasen, jeg tror jeg gav 100 - 200 kr. for det. Linket virker ikke helt, ser ud som de bygger lidt om, men du for det alligevel, måske kommer det til at virke i nær fremtid.
http://www.freedownloadscenter.com/Programming/Setup_Utilities/QuickSetup_InstallEngine_Download.html
man forsøger at omdiregere hertil http://www.quick-data.dk/ men kæden er hoppet af et eller andet sted, det var hos quick-data jeg hentede min setup.
Avatar billede bailey Nybegynder
17. april 2003 - 17:00 #2
Installations programmeret over dem alle er HELT klart InstallAnyWhere fra ZeroG, de har lige udgivet en free edition som kan hentes fra dette link:
http://www.zerog.com/downloads_05.html
Der medfølger en wizzard i programmet, som gør det så nemt som 1 2 3 at lave et installations skjold. Som standard er kan den lave med eller uden en VM til windows, skulle du have brug for et installations skjold til Linux, Mac eller andet system kan disse også gratis hentes fra deres site.
Avatar billede _carsten Nybegynder
18. april 2003 - 10:03 #3
Helt gratis er den vel ikke, det er en trail version med ubegrænset tid.

Hvis man læser deres licence agreement, så virker en installer lavet med
InstallAnywhere kun i 3 dage.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2003 - 10:31 #4
Altså som jeg læser deres sider, så er det kun EE og SE trial
versioner det gælder for ikke Now.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2003 - 10:32 #5
Sammenlign:
  http://www.zerog.com/downloads_05.html
  http://www.zerog.com/downloads_01.html

(jeg tror de har "genbrugt" i deres download procedure)
Avatar billede _carsten Nybegynder
18. april 2003 - 10:40 #6
Tja - tror du har ret arne_v, se nederste linie her (hentet fra download af Free LicenseAgreement)

RESTRICTED USE DURING EVALUATION PERIOD You may use an Unregistered copy of the Software for an indefinite period of time (the "Evaluation Period"). During the Evaluation Period, the Unregistered Software creates a restricted installer product that will run for only three (3) days after it is created and is therefore unsuitable for commercial distribution

(however this restriction may not apply to all versions of the Software).
Avatar billede smis Nybegynder
21. april 2003 - 16:56 #7
Tak for hjælpen