Avatar billede janne Nybegynder
16. april 2003 - 07:12 Der er 4 kommentarer

Videoklip på hjemmeside - specs

Hej

Jeg skal lave nogle videooptagelser til brug for noget undervisningsmateriale.

Det lader til at være umuligt (læs: meget dyrt) at leje digitalt optageudstyr for kortere tid, så jeg overvejer at købe noget selv.

Da videoen skal kunne ses på en pc-skærm er kravene til opløsning måske ikke store ?

Er sådan noget som jeg fandt på edb-priser virkelig noget l...? Eller? Jeg er 100% novice!

På edb-priser:

Max Resolution: 3.300.000pixels / 2048x1536
Memory: 88-352 pics / 8MB Internal + 32MB CF
Display: 1,5" LCD
Sensor: 1/2" CCD
Zoom: ?X Optical / 2X Digital
Interface: USB
Pris ca. 1500.-

Jeg *kunne* også få fat i noget analogt. Ville det være hip son hap? I forhold til kvaliteten? Jeg har overførselsudstyr til begge.
Avatar billede raffar Juniormester
16. april 2003 - 07:24 #1
Det er ikke en video det er et digitalt kamera du har set på. Nogle af disse har dog også den feature at de kan optege kortere videoklip. Kvaliteten er som regel ok til at vise på en computer.
Vis en link til det du har fundet på EDB-priser så man kan forholde sig til det!
Avatar billede jensendk Nybegynder
16. april 2003 - 07:50 #2
Du kan leje digitale videokameraer i f.eks DER.  Ellers er D8 kameraer ikke så dyre som Dv kameraer, og de leverer en hæderlig opløsning.

Hvor lang tid skal du bruge kameraet? Og i hvilke dage? Hvis det er et par dage, så tror jeg at jeg kan finde en løsning med et miniDV kamera.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. april 2003 - 09:17 #3
Dyrt i forhold til hvad?

En reklamefilm til TV2 koster ca. 150.000-350.000 kr.

Hvis det bare er lav opløsning video, der skal streames via internettet. Så kan du god nøjes med
et D8 kamera.

/per
Avatar billede henninga Novice
21. april 2003 - 20:23 #4
De priser du nævner hoejrup, må da være for fremvisning og det hele eller er det "Polle" eller "Squash" eller sådan noget. Du kan få lavet reklamer fra 10.000 og op.

Hvad angår video på internettet, så bliver slutresultatet ikke bedre end råmaterialet (sådan som det gælder alle steder).
Hvis du skal bruge video uden megen bevægelse og du har mulighed for at sætte en masse lys kan du bruge et af de små webcams til 5-700 kr.
Men jeg vil da råde dig til at læse lidt omkring video på PC i nogle blade fra IDG eller andet. De koster 50-100 kr og pengene er godt givet ud når man starter op på bar bund.
www.libris.dk har flere forskellige. Der er en der hedder "Video på hjemmesiden". kig eventuelt på www.abmedia.dk/video
HenningA