Avatar billede carparknorth Nybegynder
15. april 2003 - 21:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Novell IIS 5.0

Hejsa igen Eksperten.dk

Jeg ved godt at jeg har spurgt om dette et par gange før, men jeg har vidst ikke helt fået fat i det.

Jeg har som tidligere nævnt en serverpark, hvori der er en webserver med windows 2000 og IIS 5.0 på og en novell netware 4.11 server stående.

Jeg har lavet et lille intranet til dette (vi er ca. 50 der skal benytte det). Hvordan laver jeg mit system således, at når folk fx indtaster følgende:
http://www.minserver.dk/Intranet/
så kommer der en dialogbox op og vil have et brugernavn og password, der vel at mærke skal logge brugeren ind på Novell serveren, hente brugerens filer og liste dem i et asp script.

Det med at liste filerne er ikke noget problem, men hvordan lader jeg mine brugere logge ind på novell serveren via webserveren?
Avatar billede carparknorth Nybegynder
15. april 2003 - 21:48 #1
arhhh, hallo??? hvad sker der?

½ time?

det går da vist lidt langsomt eller hva?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
15. april 2003 - 22:45 #2
Rolig nu, det er jo ikke alle der ved noget om Novell
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
15. april 2003 - 22:46 #3
Og hvorfor har du ikke bare det hele kørende på Windows 2000 ????
Avatar billede carparknorth Nybegynder
15. april 2003 - 23:10 #4
hehe :)

er det ikke lige meget om jeg har det hele på windows 2000 eftersom jeg spørger efter noget andet??

jo, vi skifter også til windows 2000 på alle servere senere, men nu vil jeg bare gerne have svar på mit spørgsmål, ok??
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
15. april 2003 - 23:12 #5
Ok
Avatar billede carparknorth Nybegynder
15. april 2003 - 23:19 #6
du har ikke et svar på spg.?
Avatar billede jens_jul Nybegynder
15. april 2003 - 23:22 #7
jeg mener du kan bruger netware client / gateway til at løse det. hvis du installerer det på windows 2000 serveren, opretter et aliasnavn på novell serveren, der hedder NTGROUP (er ikke sikker på det navn), så kan du bare dele gatewayen på din webserver og voila.
Avatar billede carparknorth Nybegynder
16. april 2003 - 12:15 #8
det virker ikke rigtig!!
Avatar billede carparknorth Nybegynder
15. juni 2003 - 15:09 #9
hmm... ikke rigtig nogen hjælp...